شرکت ۴۵۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن آموزشگاه‌های فارس

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن بیش از ۴۵۰هزار دانش آموز شرکت کردند که پس از رقابت باهم، بیش از ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها به مرحله شهرستان و منطقه‌ای و در ادامه نیز بیش از ۸ هزار نفر به مرحله چهارده گانه راه یافتند.

محمدخلیل عسکری در حاشیه بازدید از حوزه‌های مختلف برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: در راستای تعمیق باور‌های دینی و توسعه فرهنگ قرآن، نماز و ترویج فرهنگ اعتقادی که در قالب ساحت دینی و اعتقادی مندرج در سند تحول بنیادین گنجانده شده است، برگزاری مسابقات قرآن را با جدیت هر چه تمام‌تر در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ارائه مبانی اعتقادی با زبان روز همواره از مطالبات دانش آموزان بود که در این مسابقات این مهم محقق می‌شود.

عسکری گفت: پس از برگزاری مسابقات قرآن در مرحله ۱۴گانه، مرحله استانی این مسابقات با حضور ۲۰۰۰ دانش آموزان دختر و پسر به صورت مجزا در دوره‌های متوسطه اول و دوم از سراسر استان فارس، در شیراز درحال برگزاری است.

او گفت: در این مرحله از مسابقات دانش آموزان در رشته‌های تفسیر، دعا خوانی، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن، صحیفه سجادیه، قرائت تقلیدی و تحقیقی، نهج البلاغه و گفتمان مهدوی با هم به رقابت می‌پردازند.

عسکری گفت: در پایان این رقابت ها، حدود ۷۰ نفر برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات که در مشهد و کرمانشاه برگزار می‌شود راه می‌یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعبارتی بیش از ۵۵ درصد دانش آموزان فارس در این مسابقه شرکت داشته اند ...