افزایش صادرات شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: صادرات واحد‌ها و شرکت‌های مستقر در این شهرک در سال گذشته به ۵۷ میلیون دلار رسید.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان با اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرک فعال است که فروش محصولات آن‌ها در سال گذشته معادل ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

قاسم مصلحی با تاکید بر اینکه میزان فروش محصولات دانش بنیان شرکت‌های فناور مستقر در شهرک در مقایسه با سال‌های اخیر، افزایش یافته افزود: عمده مشتری‌های این شرکت‌ها از بخش دولتی هستند و امسال باید میزان فروش آن‌ها باز هم افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه اعتماد مشتریان و سرمایه گذاران به محصولات دانش بنیان در کشور جلب شده است، اما هنوز کفایت نمی‌کند گفت: جذب سرمایه گذار و تجاری سازی محصولات نوآورانه، کاری دشوار است و مشکل کار در این زمینه از هر ۲ طرف فن آفرینان، مشتریان و سرمایه گذاران است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد قطب سرمایه گذاری خطرپذیر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هستیم، افزود: اصفهان می‌تواند قطب فناوری کشور باشد و باید شرایطی ایجاد شود که سرمایه گذاران پول خود را به اینجا بیاورند و از محصولات فناورانه خرید کنند.

مصلحی با اشاره به اینکه از بین افراد شاغل در شرکت‌های دانش بنیان این شهرک حدود ۵۵۰ نفر دارای مدرک دکترا هستند گفت: وظیفه ما در قبال شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک، مانند یک پدر و حمایت کردن از آنهاست و تلاش می‌کنیم که احتمال موفقیت آن‌ها در تجاری سازی محصولات و ورود به بازار، بالاتر برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار