استقبال بوندسلیگا از ورود سرمایه‌گذاران به فوتبال آلمان

مدیران لیگ فوتبال آلمان، حمایت خود را از ورود احتمالی سرمایه‌گذاران به این رقابت‌ها اعلام کردند.

اکسل هلمان و الیور لیکی، مدیر عاملان لیگ فوتبال آلمان، حمایت خود را از ورود احتمالی سرمایه‌گذاران به این رقابت‌ها اعلام کرد و روز گذشته در جریان اجلاسی که در فرانکفورت آلمان برگزار شد، هلمان گفت: فکر می‌کنم هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد و این اتفاق تا حدودی آینده لیگ را تضمین می‌کند.

با توجه به اینکه مقررات به هیچ سرمایه‌گذاری اجازه نمی‌دهد بیش از ۵۰ درصد از سهام باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها را در اختیار داشته باشد، بوندسلیگا در حال بررسی فروش بخشی از سهام خود به سرمایه‌گذاران است.

به نظر می‌رسد این اقدام، راهی برای غلبه بر این مقررات و رقابتی‌تر کردن فوتبال آلمان با سرمایه‌گذاری در کل باشگاه‌های دسته اول و دوم است.

بایر لورکوزن و وولفسبورگ از جمله باشگاه‌هایی هستند که از قانون ۱+۵۰ خارج شده‌اند، اما با این حال بخشی از هواداران از این پیشنهاد استقبال نکردند و از زمان اعلام آن، مواضع خود را با بنر‌هایی که روی آن نوشته شده بود «نه به سرمایه‌گذاران در لیگ فوتبال» یا «لیگ متعلق به همه ماست، ما مخالف سرمایه‌گذاران هستیم» در استادیوم‌ها نشان دادند.

این پیشنهاد پیش از اینکه در جلسه عمومی فوق‌العاده‌ای که در ۲۴ می‌برگزار می‌شود، برای ۳۶ باشگاه دسته اول و دوم آلمان به رأی گذاشته شود، طی دو دور در روز‌های ۱۲ و ۱۵ ماه جاری با حضور نمایندگان باشگاه‌ها به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

هلمان همچنین اعلام کرد که ۶ گروه برای دریافت ۱۲.۵ درصد از حقوق رسانه‌ای لیگ برای دوره‌ای بین ۲۰ تا ۳۰ سال پیشنهاد دادند، اما در حال حاضر تنها ۴ مورد از آن‌ها باقی مانده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار