نویسندگان آمریکایی دست به اعتصاب زدند

پس از فراخوان دادن انجمن نویسندگان آمریکا برای اعتصاب، نویسندگان این کشور تظاهرات خود را آغاز کردند.

به نقل از ورایتی، مدتی است که خبر اعتصاب نویسندگان آمریکایی با حواشی زیادی روبروست و حالا با اعلام انجمن نویسندگان آمریکا، این گروه، اعتصاب کردند و نخستین گروه آن‌ها که در ساعات ابتدایی شامل بیش از ۱۰۰ نویسنده بود پس از گذشت ساعاتی افزایش پیدا کرد و حتی سرمای هوا هم نتوانست مانع آن‌ها برای بدست آوردن مطالباتشان شود. 

نگاهی به پلاکارد‌های اعتصاب کنندگان نشان می‌داد که سطح شهر، پُر از عبارت‌هایی مثل «کارگردان‌های متحد، هرگز شکست نمی‌خورند»، «بدون پول، خنده‌ای هم وجود ندارد»، «نیویورک شهر اتحادیه هاست» و «بدون قرارداد، بدون محتوا»، «دستمزد منصفانه بدهید»، «یا پول بدهید یا «جانشینی» را لو می‌دهیم» بود.

«دنی استرانگ» به عنوان نویسنده و خالق «دوپسیک» در این اعتصابات حضور داشت و درمورد علت آن هم گفت: همه نگاه رسانه با توجه به پخش آنلاین یا استریم کاملاً تغییر پیدا کرده است و به همین دلیل، باید در ۳ سال گذشته به این موضوع می‌پرداختیم، اما با توجه به این که پاندمی وجود داشت نویسندگان دست از این کار برداشتند و بدنبال آن، با توجه به این که استریمینگ توانست سهم زیادتری را در اختیار بگیرد و رسانه‌های دیگر کوچک‌تر شدند نویسندگان هم به این نتیجه رسیدند که سهم خود از پخش را داشته باشند.

«هیلاری بتیس» از دیگر معترضان بود که با فرزندان کوچک خود در این اعتراضات حضور پیدا کرد و با اشاره به فرزندان خود، دلیل حضورش را وجود آن‌ها عنوان کرد و گفت با توجه به این که نویسنده هستم و این شغل هم ثباتی ندارد باید دستمزد‌های منصفانه‌ای در شغل ما صورت بگیرد تا بتوانیم سقف بالاسر خود را داشته باشیم. 

کمپانی‌های دیزنی، برادران وارنر، نتفلیکس، پارامونت، فاکس قرن ۲۱ و دیگر استودیو‌های بزرگ هم در لس آنجلس میزبان تظاهرکنندگان مختلفی بودند چراکه معترضان بر این باور بودند غول‌هایی در حال اداره این صنعت هستند و یکی از نویسندگان هم با اشاره به هوش مصنوعی و جایگزینی آن ادامه داد: اگر این مسائل برطرف نشوند با شرایط بدتری روبرو خواهیم شد.

گفتنی است که انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال یک بازنگری عمده در حقوق نویسندگان از جمله افزایش قابل توجهی در حداقل‌ها، فرمول بهتری برای باقیمانده‌ها در پلتفرم‌های پخش و حداقل نیاز کارکنان برای همه برنامه‌های تلویزیونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاسانا
۱۸:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تاوقتی هر گروهی فقط بفکر خودشه به هیچ جا نمی‌رسن
باید همه اقشار باهم متحد بشن وغم دیگری رو غم خودشون بدونن
آخرین اخبار