رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

با اجرای قانون مالیات بر سوداگری، بازار‌های غیر مولد مدیریت می‌شوند

پورابراهیمی گفت: قانون مالیات بر سوداگری که اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مراحل پایانی خود را می‌گذراند، در خرداد ابلاغ می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در همایش ابزار‌های تامین مالی بازار سرمایه در کرمان، گفت: با ابلاغ ماده مالیات بر سوداگری، عملا سرمایه‌های موجود در بازار سرمایه کشور مدیریت می‌شوند. 

او افزود: بازار سرمایه با ساختار جدید فعال شده و طی ۲ هفته آینده، متن مصوب بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی تایید شده است تا با قانون جدید کار کنند.

پور ابراهیمی بیان کرد: همچنین قانون مالیات بر سوداگری درحال تصویب است که قطعا در ۴ بازار مهم مسکن، خودرو، ارز و طلا خود را نشان خواهد داد. 

او گفت: اولین هدف قانون مالیات بر سوداگری، این است که حوزه غیرمولد را تحت تاثیر قرار داده و با کاهش نرخ قیمت‌های مرتبط با این ۴ بازار، هدایت سرمایه از این ۴ بازار به سمت مولدسازی تسریع می شود.

پور ابراهیمی تاکید کرد: ابلاغ قانون مالیات بر سوداگری از اواسط خردادماه اجرا می‌شود و این قانون، بزرگ‌ترین حمایت از بازار سرمایه است.

او بیان کرد: قبلا بورس منطقه‌ای را در استان‌ها داشتیم؛ اما اکنون بورس‌های شهرستانی عملا تعطیل است که باید با محوریت فرابورس حتما تعیین تکلیف شود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شرکت‌های کوچک بورسی بر زمین مانده اند که باید با همکاری مشترک فرابورس فعال شوند. 

او بیان کرد: در حوزه فرهنگ سازی و آشنایی با بورس سال‌های قبل اقدامات خوبی شد؛ اما در روز‌های آخر دولت قبل، مردم به واسطه آشنا نبودن با بازار سرمایه آسیب دیدند.

پور ابراهیمی تاکید کرد: در شرایط امروز که شاخص بورس رو به رشد است، باید به مردم بگوییم در سهام‌های کوچک با شما بازی نشود و در کنار آن پذیرش شرکت‌ها از سوی فرابورس جدی‌تر گرفته شود.

او با اشاره به منابع معدنی بالای استان کرمان بیان کرد: از اتاق بازرگانی کرمان خواهش کردیم با تک تک فعالان اقتصادی گفت وگو شود و فهرست شرکت‌ها به فرابورس وارد شود و قطعا رتبه اول شرکت‌های فرابورس را خواهیم داشت. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه اخیرا رئیس جمهور هم تذکراتی دادند، بیان داشت: بازار سرمایه به سبب شرایط کشور، دچار مشکلاتی شد و نرخ ارز مهم‌ترین مساله‌ای است که بر شرکت‌های بورسی و هم شرکت‌های صادراتی که با ارز ارتباط دارند، تاثیر می‌گذارد؛ اما باید مراقبت شود در بحث مولفه‌های اقتصادی فضایی ایجاد نشود که از وضعیت مطلوب موجود در بازار سرمایه سوء استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار