تایوان به دنبال همکاری آمریکا برای ساخت جنگنده‌های نسل بعد

رئیس شرکت توسعه صنعتی هوافضای تایوان اعلام کرد این جزیره به دنبال همکاری کردن با آمریکا برای ساختن جنگنده‌های نسل جدید است.

هو کای هونگ، رئیس شرکت توسعه صنعتی هوافضای تایوان (AIDC) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد این جزیره به دنبال همکاری کردن با آمریکاست تا جنگنده‌های نسل جدید را بسازد.

براساس گزارش رویترز، هو کای هونگ در ادامه گفت: این شرکت می‌خواهد توانایی فنی خود را برای کمک به توسعه جنگنده‌های نسل بعدی تایوان افزایش دهد. زمانی که صحبت از توسعه جنگنده نسل بعدی به میان می‌آید، ما امیدواریم که آمریکا از تایوان برای توسعه خود حمایت کند، از جمله موتور، هواپیما، سیستم‌های کنترل، کنترل‌های محیطی و غیره، که همگی فرصتی برای همکاری تایوان و آمریکا است.

نیروی هوایی تایوان هر روز برای جلوگیری از تهاجم جت‌های چینی به حریم هوایی اطراف جزیره تلاش می‌کند، زیرا پکن فشار خود را برای تلاش برای وادار کردن تایوان به پذیرش حاکمیت چین افزایش می‌دهد.

تایوان در سال ۲۰۱۷ برنامه جنگنده نسل بعدی را اعلام کرد که شامل قابلیت‌های رادارگریز است، اما از آن زمان جزئیات کمی ارائه کرده است. اکثر کشور‌ها از بخاطر چین به تایوان سلاح نمی‌فروشند.

حتی آمریکا تمایلی به ارائه پیشرفته‌ترین جنگنده‌های خود مانند F-۲۲ یا F-۳۵ به تایوان نداشته است، و تایوان هیچ پاسخ مستقیمی به جنگنده رادارگریز جدید J-۲۰ چین ندارد. این امر تایوان را به سمت توسعه یک جنگنده خانگی جدید به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی سوق داده است تا خودش تسلیحات بیشتری مانند زیردریایی‌ها بسازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار