کارفرمایان خراسان رضوی برای ساخت مسکن کارگران وارد عمل شدند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به جلب مشارکت کارفرمایان در ساخت مسکن کارگری گفت: تاکنون پنج نفر از آنان برای ساخت مسکن ویژه کارگران واحدهای خود در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمد امین بابایی روز سه شنبه در نشست استاندار خراسان رضوی با تشکلهای کارگری و کارفرمایی استان که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: آغاز این گفتمان و الگوی جدید برای ساخت مسکن کارگری در سال ۱۴۰۰ با پیشقدم شدن یکی از کارفرمایان استان رقم خورد، در این راستا چهار مرحله اطلاع رسانی پیرامون این موضوع در سطح کارفرمایان استان انجام شده است.

وی شمار کارگاههای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی را ۹ هزار و ۹۴۷ کارگاه ذکر و بیان کرد: بیمه شدگان اصلی بیمه تامین اجتماعی شاغل در این کارگاهها ۹۹۲ هزار و ۶۹۰ نفر است، هزار و ۳۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد هزار و ۳۳۵ تشکل کارگری و بقیه کارفرمایی است و استان از این حیث رتبه دوم کشور را دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: ۳۸ هیات تشخیص و ۲۱ هیات حل اختلاف در استان فعالیت دارند که پارسال ۱۶ هزار و ۷۰۷ درخواست در هیات تشخیص و پنج هزار و ۵۲۱ درخواست در هیات حل اختلاف استان بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد باید به ازای هر ۱۰ هزار نیروی کار یک بازرس وجود داشته باشد، گفت: با وجود مشکل کمبود بازرس، پارسال ۲۴ هزار مورد بازرسی از کارگاه های سطح خراسان رضوی انجام گرفته است که ۶ هزار و ۱۰۸ مورد از این بازرسی ها مربوط به کارگاههای پرخطر بوده است.

بابایی با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار و حوادث منجر به فوت در خراسان رضوی بیان داشت: پارسال ۷۲۶ مورد حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که سه درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است، همچنین شمار حوادث منجر به فوت در سال گذشته ۴۷ مورد بود که ۲۲ درصد نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب خیز بودن کارگاه های ساختمانی در خصوص بروز حوادث ناشی از کار، در پی ابلاغ وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به تمام کشور در هفته کار و کارگر، ۲ بازرس ویژه برای هر کارگاه ساختمانی استان در نظر گرفته شد که ابلاغ این بازرسان توسط معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این هفته زده شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صدور ۶۶۷ گواهی ایمنی برای پیمانکاران طرف قرارداد، ارایه آموزشهای ایمنی به ۱۵۹ هزار و ۳۳۶ نفر، تشکیل هیات اندیشه ورز حوزه کارگری و برگزاری ۲۷ نشست تخصصی این هیات و راه اندازی میز خدمت را از دیگر اقدامات این دستگاه در سال گذشته برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار