هشدار اروپا درباره کمبود برخی دارو‌های کودکان

متخصصان اطفال اروپایی نسبت به کمبود چندین دارو برای کودکان هشدار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر، تنش‌ها بر ذخایر چندین دارو، از جمله آموکسی سیلین، که به طور گسترده برای کودکان تجویز می‌شود، تاثیر گذاشته است.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فرانس انفو در فرانسه، پزشکان اطفال از چندین کشور اروپایی هشدار دادند به دلیل کمبود دارو در سراسر اروپا، سلامت کودکان و جوانان در خطر است. در نامه‌ای سرگشاده که خبرگزاری فرانسه نسخه‌ای از آن را دریافت کرده است، در روز شنبه ۲۹ آوریل، آن‌ها خواستار راه حلی سریع، قابل اعتماد و پایدار برای برطرف کردن این کمبود شدند.

امضاکنندگان، از جمله رئیس انجمن فرانسوی اطفال، آندره ورنر، در این نامه بر نیاز به آنتی بیوتیک، مسکن، دارو‌های ضد تب و آسم و همچنین واکسن تاکید کرده اند.آن‌ها در این نامه به وزرای بهداشت آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس و اتریش نوشته اند ما وظیفه سیاست گذاران می‌دانیم که از تولید و عرضه کافی برای ایجاد ذخایر دارو‌های مهم برای مراقبت‌های اساسی کودکان در اروپا اطمینان حاصل کنند.

در فرانسه، در ماه‌های اخیر، تنش‌ها بر ذخایر چندین دارو تاثیر گذاشته است. چندین آنتی بیوتیک، از جمله آموکسی سیلین، که به طور گسترده برای کودکان تجویز می‌شد، در زمستان امسال موجود نبود.

پیشتر وزیر بهداشت فرانسه طرحی را با هدف جلوگیری از بروز هرگونه بحران در آینده اعلام کرد. به ویژه، دولت اعلام کرده است که برای تشویق تولیدکنندگان به ادامه تولید، افزایش قیمت برخی از ژنریک‌های ضروری را مجاز خواهد کرد.

پس از انتشار متن در روزنامه آلمانی، کارل لاوترباخ وزیر بهداشت آلمان در توئیتر واکنش نشان داد و نگرانی متخصصان بهداشت را موجه توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار