رایزنی پادشاه اردن و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد فلسطین

پادشاه اردن در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای یافتن افق سیاسی در موضوع فلسطین تأکید کرد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن دیروز شنبه از هیئتی متشکل از اعضای کنگره آمریکا به ریاست کوین مک کارتی، رئیس پارلمان آمریکا استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا) در این دیدار که با حضور حسین بن عبدالله ثادومنی، ولیعهد اردن برگزار شد، به روابط تاریخی و مشارکت استراتژیک میان اردن وآمریکا و سازوکار‌های ارتقای این روابط در زمینه‌های مشترک پرداخته شد.

پادشاه اردن از حمایت آمریکا و کنگره این کشور از اردن قدردانی کرده و بر اهمیت تقویت همکاری و تداوم هماهنگی در موضوعات مورد اهتمام مشترک تأکید کرد.

در این دیدار همچنین به خلاصه‌ای از موضوعات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه و جهان پرداخته شد.

پادشاه اردن بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای یافتن افق سیاسی در موضوع فلسطین که راه را برای بازگشت به مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی در رسیدن به صلح جامع و عادلانه بر اساس راه حل دو کشوری هموار می‌کند، تأکید کرد.

در این دیدار ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، جعفر حسان، مدیر دفتر پادشاهی و هنری وستر، سفیر آمریکا در اردن نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار