آزادی از ارکان اساسی اسلام است

امام جمعه ارومیه گفت: آزادی یکی از ارکان اساسی دین مبین اسلام است و معنای آن هم آزادی از هوای نفس و مادیات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه با رد برخی گفته‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی درباره تضعیف شدن معنویت در کشور گفت: دیانت اصل اول و اساسی زندگی مردم ایران است که در برهه‌های مختلف نمونه‌های بارز آن دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی  افزود: حضور پرشور و معنوی مردم ایران از پیر و جوان، زن و مرد و دختر و پسر در آیین‌های لیالی پرفیض قدر یکی از جلوه‌های دینداری و بصیرت ملت ایران بود.

وی اضافه کرد: برخلاف سخنان بیهوده دشمنان، روز به روز دینداری و معنویت در بین مردم ایران اسلامی بیشتر می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دشمن همواره در فکر ناامید کردن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: البته مردم ایران هم بار‌ها و بار‌ها توطئه‌های آنان را نقش برآب کرده اند و همچنان در مسیر عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان نظام خواهند ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه دشمنان از برخی شرایط موجود در کشور می‌خواهند توطئه‌های خود را عملی کنند، ادامه داد: آنان می‌خواهند با این توطئه‌ها به دنیا بگویند که معنویت در ایران اسلامی رنگ باخته، ولی بازهم به فضل الهی شکست خواهند خورد.

وی گفت: آزادی یکی از ارکان اساسی در دین مبین اسلام است و معنای آن هم آزادی از هوای نفس و مادیات است که می‌تواند تعالی روزافزون انسان را منجر شود و باید همه ما به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان به انحای مختلف دینداری مردم ایران ثابت شد، افزود: توزیع اقلام کمکی از هرنوع به نیازمندان در جامعه اسلامی و همچنین برگزاری طرح‌های اطعام نیازمندان و اکرام ایتام و همچنین دستگیری از فقرا از جمله اقداماتی بود که مردم در ایام پرفیض ماه رمضان انجام دادند.

امام جمعه ارومیه در ادامه با تبریک فرارسیدن روز عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان و روزه داران، برپایی نماز در این عید سعید و همچنین پرداخت زکات فطریه را از جمله مهمترین اقدامات عنوان کرد و ادامه داد: حضور پرشور در صفوف نماز عید که صبح فردا، شنبه اقامه خواهد شد موجب ناامیدی دشمنان دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا شفایت بده آزادی را خوب توجیه کردی. آزادی نقطه مقابل محدودیت است. محدودیتها موجب توقف رشد اندیشه و شخصیت میشوند. اگر هدفتان از آزادی تربیت انسانهای مطیع و کم بیناست، تعریف شما بهترین است.