لهستان خواهان تحریم غذایی بیشتر اوکراین است

به دنبال ضربه مالی شدید به مزرعه‌داران محلی در لهستان، این کشور خواهان افزایش تحریم‌ها بر واردات مواد غذایی از اوکراین است.

در حالیکه اتحادیه اروپا برای جبران ضرر مالی مزرعه‌داران در کشور‌های اروپای شرقی به دلیل واردات مواد غذایی اوکراین، ۱۰۰ میلیون یورو بودجه تخصیص داده است، لهستان خواهان افزایش تحریم‌ها بر سرازیر شدن مواد غذایی اوکراین شد.

به گزارش آرتی، یک فروشگاه لهستانی در این باره می‌گوید که لهستان می‌خواهد با افزودن انواع توت‌ها، تخم مرغ، مرغ، شکر و عسل، محدودیت‌های واردات مواد غذایی اوکراینی را گسترش دهد. این تصمیم را اولین بار ایستگاه رادیویی اراف‌ام گزارش کرد و به افشای گزارشگر خود در بروکسل اشاره داشت.

پیشتر هم مجارستان چنین اقدامی انجام داده و تخم مرغ، گوشت، شکر، روغن آشپزی، و بسیاری از انواع سبزیجات اوکراینی را ممنوع کرده است. لهستان، مجارستان، رومانی، اسلواکی و بلغارستان با هم متحد شدند تا محصولات غذایی اوکراینی را از بازار‌های خود دور نگه دارند، اما این اقدام با واکنش شدید اتحادیه اروپا مواجه بود. سخنگوی کمیسیون اروپا یکشنبه گذشته گفت که «اقدامات یکجانبه» قابل قبول نیست و کشور‌های عضو باید «همه تصمیمات را در اتحادیه اروپا هماهنگ کنند».

 سال گذشته، همزمان با آغاز حملات روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا تعرفه‌ها و سهمیه‌ها را برای محصولات کشاورزی اوکراین لغو کرد و برای تسهیل صادرات این کالا‌ها تلاش کرد تا کمکی به کی‌یف برای مبارزه با روسیه باشد.

کشور‌های اروپای شرقی، به ویژه لهستان، از تلاش‌های جنگی کی‌یف حمایت می‌کنند، اما به دلیل ضرر مالی با اعتراضات داخلی کشاورزان مواجه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
عجب شیر تو شیری شده .از یک طرف حمایت از یک طرف تحریم و ممنوعیت.
آخرین اخبار