دوستان اوکراین از پشت به آن خنجر زدند

کشور‌های اروپای شرقی با ممنوعیت واردات غلات اوکراین به کی‌یف از پشت خنجر زدند.

نشریه نیوز ویک در گزارشی نوشت که کشورهای اروپای شرقی به تدریج واردات محصولات کشاورزی از اوکراین را ممنوع می کنند، موضوعی که نشان دهنده سرد شدن روابط آنها با کی یف است.

در مطلب این نشریه آمده است: اختلاف میان اوکراین و سایر کشورهای اروپای شرقی نشان دهنده اختلاف در اردوگاه متحدان اروپایی در بحبوحه درگیری در اوکراین است.

همانطور که نویسنده مقاله به یاد می آورد، ظهور محصولات اوکراینی در بازارهای این کشورها، منجر به کاهش قیمت کالاهای کشاورزان محلی شد.

در ماه مارس، نخست وزیران بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی نامه ای به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا ارسال کردند و در آن اظهار داشتند که ممکن است تعرفه های واردات از اوکراین که به طور موقت به حالت تعلیق درآمده بود، نیاز به بازگرداندن داشته باشد.

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان در توییتی نوشت: بیایید از اوکراین حمایت کنیم، اما بیایید این کار را عاقلانه انجام دهیم و مهمتر از همه، بیایید منافع کشور و کشاورزان لهستانی را در درجه اول مورد توجه خود قرار دهیم.

کی‌یف موضع ورشو را محکوم و خاطرنشان کرد در حال حاضر مشکل اصلی را کشاورزان این کشور دارند و تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف به صورت یکجانبه باعث تسریع حل مثبت اوضاع نمی شود.

کشاورزان چندین کشور اروپایی در دو ماه گذشته بارها به دلیل عدم توان رقابتی با محصولات اوکراینی اعتراض خود را ابراز داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
کشوری توش آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا هست باید کوبیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
خنجر اصلی رو اونی زد که علیه روسیه تحریکشون کرد
آخرین اخبار