حکیم: مسئله فلسطین قابل چانه زنی نیست

رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای به مناسبت روز قدس تاکید کرد مسئله فلسطین قابل چانه زنی یا کوتاه آمدن نیست.

  «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، گفت: روز جهانی قدس روز ویژه مسلمانان نیست، بلکه روزی جهانی برای همه آزادگان جهان است و هویتی است که نمی‌توان از آن کوتاه آمد یا بر سر آن چانه زنی کرد. 

به گزارش پایگاه خبری جریان حکمت ملی عراق، حکیم ادامه داد: قدس شهری است که ادیان گوناگون آسمانی را در خود گرد آورده و باید نماد هم‌زیستی ادیان باشد نه اینکه یک رژیم غاصب، سلطه خود را بر آن تحمیل کند و بکوشد که آن را شهری برای پیروان یک دین سازد و پیروان دیگر ادیان و باور‌ها را از عمل به شعائر دینی و عبادی‌شان بازدارد. 

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که احیای این مناسب به معنای اعلام مخالفت آشکار با صهیونیسم و هژمونی آن و سلطه‌جویی آن بر قدس است. شهری که برای فلسطینیان و اعراب و مسلمانان و همه آزادگان جهان هویتی است که نمی‌توان از آن کوتاه آمد یا بر سر آن چانه‌زنی کرد. 

حکیم در این پیام همچنین بر همبستگی ثابت و پایدار خود با ملت فلسطین در مصیبت و جهادش تأکید کرد و از جامعه جهانی و نهاد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و اسلامی خواست که با جدیت برای نجات ملت فلسطین از نقض هر روزه حقوقشان از جانب رژیم صهیونیستی تلاش کنند. 

امروز جمعه ۲۵ فروردین مصادف با ۲۳ ماه رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، مردم مسلمان و نیز آزادیخواهان جهان در کشور‌های مختلف اسلامی و غیر اسلامی در سراسر جهان به خیابان‌ها می‌آیند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از حقوق و آرمان‌های ملت فلسطین دفاع می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار