دیدار النخاله با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق، تحولات فلسطین و هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را بررسی کرد.

 زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در دیدار‌های جداگانه با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

به گزارش «میدل ایست نیوز»، النخاله به وضعیت کنونی فلسطین و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در مسجد الاقصی و قدس و سایر مناطق فلسطین پرداخت.

همچنین النخاله در این دو دیدار مسائلی از جمله اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی را در زمینه شهرک سازی در شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری بررسی کرد. وی گفت که عراق با تمام طیف‌های خود همواره حامی فلسطین و مقاومت بوده است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور عراق ضمن استقبال از هیئت جنبش جهاد اسلامی، حملات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین را محکوم کرد و گفت که مسئله قدس صرفا مسئله فلسطین نیست و بر اهمیت اتحاد مردم فلسطین در مبارزه پایدارشان تاکید کرد.

همچنین رئیس جمهور عراق اعلام کرد که عراق از فلسطین در تمام محافل بین المللی برای دستیابی به حقوق و آزادی کامل و برپایی دولت مستقل فلسطین با پایتخت قدس حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در دیدار النخاله گفت که عراق همیشه پشتیبان فلسطین و همواره حامی مقاومت در تمام زمینه‌ها در مقابله با زورگویی‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

وی همچنین افزود که عراق راه را بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق سایر کشور‌های عربی بسته و پارلمان این کشور رای به جرم انگاری عادی سازی روابط داده است.

النخاله چهارشنبه شب به عراق سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
حالا چرا مقامات عراقی با این نخاله دیدار کرده اند
آخرین اخبار