انتقاد فرانسه از اظهارات ترامپ درباره مکرون

نهاد ریاست جمهوری فرانسه از اظهارات ترامپ درباره مکرون رئیس جمهور فرانسه به شدت انتقاد کرد.

 دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا درباره موضعگیری های امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص روابط اروپا با چین، غیرمسئولانه و اهانت آمیز است.

دفترریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب افزود: دونالد ترامپ اولین کسی است که در زمان ریاست خود اعلام کرد نمی توانم چین را سرزنش کنم، به همین سبب نباید از اظهارات مکرون انتقاد کند.

این بیانیه افزود: مکرون به سبب اظهارات خود عذرخواهی نخواهد کرد. پس از بازگشتن رئیس‌جمهور فرانسه از چین ترامپ، مکرون را به اظهار خفت در برابر چین پس از سفر اخیر به این کشور متهم کرد. 

اظهارات رئیس جمهور فرانسه همچنین به عنوان متوجه کردن مسئولیت نخست تنش ها در منطقه به آمریکا تلقی شد. منبع دیپلماتیک فرانسوی در واکنش به این تفسیر گفت: رئیس جمهور می داند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پی جنگ نیست. این منبع افزود: هنگام سفر هفته گذشته رئیس جمهور به پکن، شی جینپینگ (رئیس جمهور چین) به وی گفت که در پی راه حل مسالمت آمیز است به اعمال فشار بر تایوان.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
انگاری که چین
چشم مکرون را به واقعیت دینا باز کردند
اگر زیر حرفش نزد
چونکه سیاست مداران .مثل افتاب پرست هستند
هی در حال رنگ عوض کردن هستند
طبق منافع شون
تغییر رنگ میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
این اظهارات ترامپ نشانه اصلی ادعای آزادی بیان کاذب و دموکراسی غربی هست ترامپ تنها حسن خویش این هست که علنی آنچه غرب برای خودش می‌پسندد و برای دیگران نه را عنوان و تشت رسوایی غرب در تضاد با گفتار و عملکردشون علنی مینماید باید به این تاجر سیاست مدار مدال راست گویی داد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
دعوای زرگری.
آخرین اخبار