«رئیس‌جمهور خشونت و ریا» خطاب هلندی‌ها به مکرون

سخنرانی رئیس جمهور فرانسه در هلند با اعتراض معترضان به وضعیت دموکراسی در فرانسه قطع شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که به هلند سفر کرده است در این کشور نیز از اعتراضات در امان نبود و سخنرانی او با اعتراض معترضان به وضعیت دموکراسی در فرانسه قطع شد.

یکی از مردان معترض در آغاز جلسه سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه  با موضوع حاکمیت اروپا در مؤسسه نکسوس لاهه هلند فریاد زد: «فکر می‌کنم که ما چیزی را از دست داده‌ایم، دموکراسی فرانسه کجاست؟»

براساس گزارش پولتیکو، یک معترض دیگر به دنبال اعتراض فرد اول، با اشاره به بحران سیاسی ناشی از اصلاحات بازنشستگی رئیس‌جمهور در فرانسه فریاد زد: «به چه دلیل پارلمان فرانسه را دور زدی؟»

رئیس‌جمهور فرانسه نیز پاسخ به معترضان گفت: «آیا اجازه می‌دهید پاسخ دهم؟» و سپس به سمت معترضانی چرخید که همچنان سیاست‌های او را به طعنه می‌گرفتند و پارچه نوشته‌ای به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «رئیس‌جمهور خشونت و ریا».

هفته پیش و درحالیکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سفری ۳ روزه در چین به سر می‌بُرد، معترضان به تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی رستوران مورد علاقه او در پاریس را به‌آتش کشیدند.

دولت فرانسه چند هفته پیش بدون تأیید پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که در صورت اجرا، سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد؛ قانونی که با اعتراض شد و تظاهرات گسترده اتحادیه‌های کارگری فرانسه روبرو شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
هلندی‌ها و آلمانیا عاشق ایرانیان و اگه آمریکا و اروپا ولشون کنن ویزا شون رو برا ایرانیا ور میدارن برا همین اروپائیا و آمریکائیا ازشون متنفرن والا هیتلر و نازی بهانه است چون خودشون از صد تا هیتلرم بدترن
آخرین اخبار