مکرون طرح اصلاحات بازنشستگی را تصویب کرد

با امضای قانون اصلاحات بازنشستگی توسط رئیس جمهور فرانسه، این طرح رسما تصویب شد.

منابع فرانسوی امروز شنبه اعلام کردند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قانون اصلاحات بازنشستگی را امضا کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس (فرانسه)، طرح اصلاحات بازنشستگی، پیش از آنکه به تصویب رئیس جمهور برسد به تأیید شورای قانون اساسی رسید.

پس از آنکه شورای قانون اساسی این طرح را تأیید کرد، اتحادیه مادر (بین اتحادیه‌ها) رسما از رئیس جمهور خواسته بود «این قانون را تصویب نکند». با تصویب این پیش نویس، این درخواست بی جواب ماند.

شورای قانون اساسی فرانسه جمعه با طرح اصلاحات بازنشستگی موافقت کرد، اما با شش بند این اصلاحات که از نظر آن ضروری تلقی نمی‌شد، مخالفت کرد.

این شورا همچنین درخواست مخالفان برای برگزاری همه‌پرسی در مورد قانون بازنشستگی را رد کرد.

تنش‌های سیاسی و اجتماعی در ۱۶ مارس زمانی که رئیس جمهور امانوئل ماکرون و نخست وزیر الیزابت بورن تصمیم گرفتند از اختیارات ویژه قانون اساسی برای اجرای طرح بدون تصویب پارلمان استفاده کنند، افزایش یافت.

هنگامی که اعتراضات پس از آن تصمیم به خشونت تبدیل شد، پلیس متهم به دستگیری‌های خودسرانه و استفاده خشونت بار از زور شد. میزان خشونت پلیس فرانسه به قدری زیاد بود که شورای اروپا به آن اعتراض کرده و خواستار ملایمت با معترضان شد. حتی روز گذشته طی سخنرانی مکرون در هلند چندین معترض به نوع خشونت پلیس با شهروندان فرانسه سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور را قطع کرده و مکرون را «رئیس‌جمهور خشونت و ریا» خواندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۹:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
مردم شجاع فرانسه انقلاب کنید و مکرون را به زباله دانی تاریخ بریزید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۸:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
وا عدالتا. وا دمکراسیا. مردم سلحشور و شجاع فرانسه از خانه هایتان بیرون بریزید و انقلاب کنید و این مکرون مکار را به جوخه ی اعدام بسپارید. فرانسه واقعا مهد تمدن و آزادیه.
آخرین اخبار