رشد ۴٧ درصدی شمار ورزشکاران سازمان یافته در کرمانشاه

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت : شمار ورزشکاران سازمان یافته این استان در سال ١۴٠١ با رشد ۴٧ درصدی نسبت به سال گذشته به ٩٢ هزار و ٢٣٢ نفر رسید.

امید قادری رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با بیان اهمیت هم‌افزایی و همراهی مطلوب هیأت‌ها و باشگاه‌های ورزشی در همه شهرستان‌ها برای توسعه و ترویج ورزش در بین آحاد جامعه گفت : خوشبختانه با حمایت‌های مجموعه مدیریتی ورزش استان، فدراسیون‌های ورزشی، هیأت‌های استانی و شهرستانی و باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی شاهد روند افزایشی ورزشکاران سازمان یافته هستیم.

وی با اشاره به استقبال خوب بانوان در گرایش به ورزش در سال‌های اخیر اضافه کرد: از آمار ٩٢ هزار و ٢٣٢ نفری ورزشکاران سازمانی یافته استان، ٢٩ هزار و ٩۵٨ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

قادری افزود: رشته‌های فوتبال، بومی و محلی، کشتی، ژیمناستیک، والیبال، کاراته، تکواندو، رزمی، همگانی، ووشو، بدنسازی، بوکس، شنا، بسکتبال، کوهنوردی به ترتیب بیشترین سهم ورزشکاران را به خود اختصاص داده اند به طوری که ٩٠ درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در این ١۶ رشته فعالیت دارند.

وی یادآور شد: بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را شهرستان کرمانشاه با ۵٢ هزار نفر به خود اختصاص داده است و شهرستان‌های اسلام آباد غرب با پنج هزار و ۵۳۴ نفر، پاوه با چهار هزار و ۷۸۸ نفر و سرپل ذهاب با چهار هزار و ۷۳۵ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه ادامه داد: به لحاظ شاخص جمعیتی (تعداد ورزشکاران تقسیم بر جمعیت) نیز شهرستان پاوه با ۷.۳ درصد قصرشیرین با ۶.۸ و سرپل ذهاب با ۵.۹ درصد رتبه‌های اول تا سوم را دارند.

وی با اشاره به پیامد‌های مطلوب گسترش ورزش در جامعه و تأثیر گذاری در ارتقای سلامت و تقویت شادی، نشاط و امید در مردم اظهار کرد: این افزایش چشمگیر و رشد مطلوب تعداد ورزشکاران به ویژه در مناطق کم برخوردار حاکی از تلاش و کوشش همه دست اندرکاران عرصه ورزش است که در ابعاد قهرمانی و همگانی حاصل شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.