زمان برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد در هاله ای از ابهام

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص زمان برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد توضیحاتی داد.

داریوش فرمانی سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ملی اسب کرد در ۱۹ دی سال گذشته، گفت : پس از ثبت ملی اسب کرد که خاستگاه آن کرمانشاه است، برنامه ریزی برای تدوین پرونده ثبت جهانی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: هرچند که خاستگاه اسب کرد در کرمانشاه است، اما گسترده پرورش آن مناطقی از کشورمان و بخش‌های کردنشین کشور‌های عراق، سوریه و ترکیه را هم در بر می‌گیرد، بنابراین تلاش کردیم تا پرونده آن را به صورت بین المللی تدوین کنیم که البته این مسئله به تسریع در روند ثبت جهانی شدن آن هم کمک خواهد کرد. 

سرپرست میراث فرهنگی استان با بیان اینکه برای ثبت جهانی این نژاد اصیل اسب باید مقدماتی انجام گیرد، گفت: یکی از این مقدمات معرفی و رویدادسازی است که در این راستا برنامه برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هرچند که قرار بود این جشنواره در اسفند ماه برگزار شود، اما در سفری که در همین ماه به کشور عراق داشتم، مقرر شد آن را در فصل بهار برگزار کنیم.

فرمانی که پیش از این فروردین ماه را زمان برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد اعلام کرده بود، درخصوص زمان دقیق برگزاری این رویداد هم گفت: هنوز زمان و مکان دقیق آن مشخص نیست .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار