ترکیه بزرگترین ناو جنگی خود را به آب انداخت

ناو پهپادبر تی. سی. جی آنادولو که بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه است، امروز دوشنبه به نیروی دریایی این کشور تحویل داده شد.

ناو پهپادبر تی سی جی آنادولو (TCG Anadolu) به عنوان بزرگ‌ترین کشتی جنگی ترکیه امروز (دوشنبه) طی مراسمی به فرماندهی نیروی دریایی این کشور تحویل داده شد.

به گزارش تی آر تی، این ناو جنگی که توسط شرکت کشتی‌سازی صدف استانبول ساخته شده، از نظر مقیاس بزرگ‌ترین ناو جنگی ترکیه محسوب می‌شود و مشابه آن فقط در نیروی دریایی ۱۲ کشور جهان به کار گرفته شده است.

بنا به اعلام این رسانه، عملیات ساخت این کشتی جنگی که قابلیت حمل و استفاده همه نوع بالگرد و پهپاد‌های ساخت ترکیه را دارد، از سال ۲۰۱۵ آغاز و حدود سه سال پیش نیز به آب انداخته شد. این کشتی در این مدت انواع آزمایش‌های دریایی و عملیاتی را پشت سر گذاشته و با نصب تجهیزات نوین، به مرحله عملیاتی کامل رسیده است.

این ناو جنگی با ۲۳۱ متر طول، ۳۲ متر عرض، با قابلیت حداکثر جابجایی بار کامل ۲۷ هزار و ۴۳۶ تن و حداکثر سرعت ۲۰ گره دریایی و برد حداقل ۹ هزار مایل دریایی، در مجموع می‌تواند ۹۴ دستگاه تجهیزات جنگی شامل ۱۳ تانک، ۲۷ خودرو تهاجمی آبی خاکی، ۶ نفربر زرهی، ۳۳ خودرو متفرقه و ۱۵ تریلر را روی عرشه خود حمل کند.

این ناو جنگی که با ۷۰ درصد فناوری بومی ساخته شده است، قابلیت بکارگیری هواپیمای جنگی بدون سرنشین بایراکتار قئزئل الما، پهپاد جدید بایراکتار تی بی ۳ و هواپیمای جنگی سبک بومی هورجت ترکیه را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
ناو ماله کش ، بی دفاع و بی خطر
Iran (Islamic Republic of)
نارگیل
۱۳:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
زیبا ولی بی کاربرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
ناو باید قابلیت حمل موشک با برد بالا را هم داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
خیر
فقط برای حمل پهپاد های اسقاطی شان است
آخرین اخبار