کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

علیزاده و میرزازاده مقتدرانه طلایی شدند

ناصر علیزاده و امین میرزازاده به مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قزاقستان رسیدند.

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، از صبح امروز (یکشنبه) و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست، در شهر آستانه قزاقستان آغاز شد که ناصر علیزاده و امین میرزازاده در اوزان ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند. 

بر همین اساس در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و سومین مدال را برای کشورمان صید کرد. 

علیزاده در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید و امسال برای سومین سال متوالی بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری ۲ بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

پیش از این پویا دادمرز در ۵۵ و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال شدند و امین کاویانی‌نژاد نیز به دلیل آسیب‌دیدگی در دیدار فینال وزن ۷۷ کیلوگرم به میدان نفرت و صاحب مدال نقره شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار