کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

دادمرز و محمدی طلایی شدند/ انصراف کاویانی نژاد از حضور در فینال

پویا دادمرز و ایمان محمدی به مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا رسیدند.

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، از صبح امروز (یکشنبه) و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست، در شهر آستانه قزاقستان آغاز شد که پویا دادمرز و ایمان محمدی به مدال طلا رسیدند.

بر همین اساس در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرد امین کاویانی نژاد به علت آسیب‌دیدگی در دیدار مقابل حریف چین در دیدار نیمه نهایی، نمی‌تواند در دیدار فینال مقابل آکژول محمودافِ قهرمان جهان و نایب‌قهرمان المپیک از قزاقستان به میدان برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار