خون هایی که زندگی می بخشند در کنار ضیافت افطار

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: چهارمین پویش مهر سرخ از نیمه ماه مبارک رمضان هر شب بعد از افطار در پایگاه‌های انتقال خون استان اجرا می‌شود.

مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: چهارمین پویش مهر سرخ از نیمه ماه مبارک رمضان هر شب بعد از افطار در پایگاه‌های انتقال خون استان اجرا می‌شود.

او افزود: بازه سنی اهداکنندگان خون از ۱۸ تا ۶۰ سال است و اهداکنندگان مستمر حداکثر تا ۶۵ سالگی می‌توانند در جمع اهداکنندگان خون باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل اینکه فرآورده‌های خون مدت زمان طولانی قابل نگهداری نیست، ادامه داد: به همین دلیل در قالب پویش مهر سرخ از هم استانی‌ها دعوت می‌شود تا در شب‌های ماه مبارک رمضان بعد از افطار به پایگاه‌های ثابت و سیار خون گیری در اقصی نقاط استان مراجعه و در این امر خیر شرکت کنند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در ۱۴ روز اول امسال ۶۱۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در این مدت ۴۱۷ نفر مرد و ۲۸ زن بودند.

او  یادآور شد: از بین اهداکنندگان ۷۴ نفر بار اول، ۱۵۴ نفر دارای سابقه اهدا و ۲۷۶ نفر اهداکننده مستمر خون بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان همه گروه خونی‌ها در استان مورد نیاز است، اضافه کرد: تمامی فرآورده‌های خونی مورد نیاز است مخصوصا پلاسما که ماندگاری آن کوتاه مدت است.

برچسب ها: انتقال خون ، اهدا خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار