سرعت بالا و بی‌توجهی به جلو بلای جان کارگران زحمت‌کش شهرداری تهران

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد‌های شدید برخی خودرو‌ها به دلیل سرعت بالا و بی‌توجهی به جلو با کارگران شهرداری حین انجام وظیفه در تهران خبر داد.

سرهنگ مصطفی زینی‌وند روز سه شنبه اظهارداشت: یکی از خطر‌های بالقوه در طول سال به‌ویژه در این ایام که با خلوتی معابر و بالا رفتن سرعت خودرو‌های عبوری مواجه هستیم، خطر برخورد و تصادف وسایل نقلیه عبوری با خودرو‌ها و کارگران شهرداری در حین حضور در سطح معابر برای انجام عملیات‌هایی از قبیل نظافت و شستشوی معابر و تجهیزات ترافیکی، رنگ آمیزی جداول، هرس شاخ و برگ درختان یا کاشت فضای سبز است.

وی تصریح کرد: همواره توصیه اکید پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، نظارت بر عملکرد پیمانکاران حوزه خدمات شهری برای مجاب کردن آنان به عدم شستشوی معابر شریانی اصلی و بزرگراهی به روش سنتی و انجام این کار با استفاده از خودرو‌های مکانیزه است تا از تعداد حوادث در این زمینه کاسته شود.

سرعت بالا و بی‌توجهی به جلو بلای جان کارگران زحمت‌کش شهرداری تهران

سرهنگ زینی‌وند اضافه کرد: همچنین ملزم کردن پاکبانان و کارگران خدوم این حوزه به استفاده از البسه فرم و جلیقه شبرنگ، رعایت پلان ایمنی حین فعالیت در سطح معابر و به‌ویژه استفاده از ربات پرچم زن در مسافت مناسب و قبل از محل استقرار خودرو و کارگران شهرداری برای هشدار به رانندگان خودرو‌های عبوری و پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی است.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگی ادآور شد: البته توجه به جلو رانندگان و رعایت سرعت و دقت در سبقت گرفتن در سطح معابر اصلی و بزرگراهی تا حدود بسیار زیادی می‌تواند از حوادث و خطرات تصادفات به‌ویژه تصادف با عابران پیاده و این عزیزان زحمتکش بکاهد؛ بنابراین با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی خطر و حوادث را از خود دور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
خیلی از راننده ها پشت فرمون هستن ولی حواسشون جایی دیگه است
آخرین اخبار