ثبت یک میلیون بازدید از مجموعه سعدآباد در نوروز ۱۴۰۲ + نمودار

یک میلیون بازدید در ایام نوروز ۱۴۰۲ از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام گرفت که نسبت به سال گذشته، ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

یک میلیون و ۲۴ هزار و ۳۷۶ بازدید از اول تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۲ از کاخ‌موزه‌ها و موزه‌های مجموعه سعدآباد انجام گرفت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۹ درصد افزایش داشته است. سال گذشته ۷۶۵ هزار بازدید از موزه‌های سعدآباد ثبت شده بود.

کاخ‌موزه ملت با ۱۴۱ هزار و ۶۵۹ بازدید، موزه اتومبیل‌های سلطنتی با ۱۱۲ هزار و ۱۳۴ بازدید، موزه پوشاک با ۸۷ هزار و ۶۶۰ بازدید، موزه آشپزخانه سلطنتی با ۸۰ هزار و ۳۵۱ و موزه سلاح‌های دربار با ۶۹ هزار و ۸۸۴ بازدید، ۵ موزه پربازدید سعدآباد در ایام نوروز هستند. سایر موزه‌های این مجموعه هم پذیرای جمع کثیری از بازدیدکنندگان نوروزی بودند.

نمودار بازدید موزه های سعدآباد در نوروز 1402

مجموعه سعدآباد در استقبال از بهار ۱۴۰۲ و در راستای پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی، با برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی، پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی بوده است.

مجموعه سعدآباد با شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» در ایام نوروز، برنامه‌های متنوعی از جمله، شهر فرنگ، نمایش عروسک‌ها و ماهی‌های غول‌پیکر، اجرای تئاتر تن‌پوش‌های گل‌های بهاری، اجرای نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی و نقالی توسط هنرمندان شاخص، موسیقی‌نوازی سنتی ایرانی، نمایش عروسکی و رقص محلی را تدارک دید.

همچنین با طراحی و نصب آیات و اشعار معنوی در مسیر‌های بازدید، دعوت از مخاطبین برای پی‌بردن به عمق مفاهیم موزه‌ای در کنار تماشای سطوح جذاب آن‌ها، دعوت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شئونات مذهبی از طریق فضاسازی و نصب پیام‌های مرتبط و ایجاد فضای مفرح برای بازدیدکنندگان در طرح نوروز، محیطی شاد و معنوی را برای بازدیدکنندگان محترم فراهم آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار