سفر هیأت ۱۵۰ نفره جمهوری چک به تایوان

تایپه امروز میزبان هیأت بلندپایه‌ای از جمهوری چک به رهبری سخنگوی پارلمان این کشور بود.

کشور‌های جهان به دلیل ترس از قطع روابط چین اقدام به گسترش روابط دیپلماتیک خود با جزیره تایون نمی‌کنند. به همین دلیل این جزیره که خود را کشوری مستقل می‌داند تنها با ۱۳ کشور جهان روابط دیپلماتیک رسمی دارد که بسیاری از آن‌ها نیز جزایر کوچک هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از چرخش هندوراس به سمت چین، یکی از معدود کشور‌های جهان که با تایپه روابط دیپلماتیک داشت نیز از مدار دیپلماتیک این کشور خارج شد. با این حال، امروز (دوشنبه) «تسای اینگ ون» رئیس جزیره تایوان که به دنبال یافتن متحدان جدید است میزبان یک هیأت بلند پایه از جمهوری چک بود.

یک هیأت ۱۵۰ نفره از جمهوری چک به ریاست «مارکتا آدامووا» سخنگوی پارلمان این کشور به تایپه سفر کردند. رئیس جزیره تایوان با استقبال از این هیأت با انتقاد از چین اعلام کرد تایپه علی‌رغم فشار‌های سنگین میزبان این هیأت بوده است.

وی افزود: «تایوان و جمهوری چک هر دو از حکومت‌های استبدادی (پیشین خود) عبور کرده‌اند و عمیقاً درک می‌کنند که دموکراسی به راحتی به دست نیامده است. به همین دلیل ما می‌توانیم شرکای قابل اعتمادی در راه حمایت از دموکراسی و آزادی باشیم.»

سخنگوی پارلمان جمهوری چک نیز با تأیید سخنان تسای یانگ وین اعلام کرد: «پراگ و تایپه شرکای قدرتمندی برای یکدیگر هستند. ما بر ارزش‌های مشترک و در راس آن بر آزادی، دموکراسی، و حفاظت از حقوق بشر ایمان داریم. هیچ کس نمی‌تواند به دلیل پایبندی ما به این مسائل ما را تهدید کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خیلی عجیبه یک کشور محافظه کار و طرفدار روسیه به کشور رقیب چین سفرمیکند.
آخرین اخبار