۳۲ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های تالاب کانی‌برازان اختصاص یافت

فرماندار ویژه مهاباد گفت: آسفالت جاده دسترسی به تالاب بین اللملی «کانی‌برازان» این شهرستان با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه مدیریت جامع تالاب کانی برازان مهاباد گفت: توجه به زیرساخت‌های گردشگری و مشارکت مردم و جوامع محلی در حفظ و نگهداری تالاب یکی از اولویت‌های برنامه جامع مدیریت تالاب کانی برازان است که برای تحقق آن برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: آسفالت ۶ کیلومتر مسیر دسترسی در کنار برق رسانی به تالاب و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از دیگر موارد پیش بینی شده برای این تالاب بین المللی است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: حق آبه تالاب‌ها بویژه تالاب کانی برازان به عنوان اولین سایت پرنده نگری کشور، به صورت سالانه محقق خواهد شد.

عباسی گفت: تمام هزینه‌های فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات به در این تالاب توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان پرداخت می‌شود و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم در این جلسه از وضعیت پایدار تالاب خبر داد و گفت: تالاب بین المللی کانی‌برازان با احیا شدن بخش‌هایی از آن، اکنون میزبان بیش از پنج هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر است.

وی افزود: سلامت مردم و جوامع پیرامون تالاب به وضعیت آن وابسته است و مردم باید از راهکار‌های حفاظت و شیوه ممانعت از تخریب تالاب آگاه باشند تا در حفظ و حراست از آن کوشش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.