اختصاص ۵ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تالاب کانی‌برازان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: ۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تالاب بین المللی «کانی‌برازان» این شهرستان اختصاص یافته است.

ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: به منظور ساخت راه دسترسی و احداث اماکن سرپوشیده اسکان موقت گردشگران و علاقمندان به تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان پنج میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری تالاب این شهرستان اختصاص یافت که هزینه خواهد شد.

وی افزود: جمعی ازکارشناسان حوزه گردشگری و محیط زیست، از تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند تا اولویت‌های مهم حوزه گردشگری این تالاب را بررسی کنند.

صدفی اضافه کرد: در صورت مهیاشدن مکان‌هایی برای اسکان گردشگران به ویژه در فصل‌های زمستان و بهار که تالاب کانی‌برازان میزبان هزاران قطعه پرنده مهاجر و بومی است، بر تعداد گردشگران این جاذبه گردشگری افزوده می‌شود.

وی، با اشاره به نقش جوامع محلی و انجمن‌های محیط زیستی روستا‌های همجوار تالاب کانی برازان گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری این تالاب بین‌المللی با انجمن‌ها و تشکل‌ها محیط زیستی پیرامون آن، هماهنگی و همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۱۰۵۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.