آغاز کاشت نهال بر روی لندفیل سراوان در روز‌های آتی

استاندار گیلان گفت: ۴ و نیم هکتار از محوطه بالای دپوی زباله سراوان رشت برای کاشت نهال آماده شده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در بازدید از محل اجرای طرح ساماندهی لندفیل سراوان گفت: ۴ و نیم هکتار از ۷ هکتار محوطه بالای دپوی زباله سراوان با خاک طبیعی محوطه سازی و آماده کاشت نهال و رویش گیاهان طبیعی شده است.

او افزود: در حال حاضر پیمانکار برای محوطه سازی قسمت فوقانی دپوی زباله، ۵ درصد از برنامه زمانبندی جلوتر است.

استاندار تصریح کرد: انتظار می‌رود پیشرفت کار ساماندهی لندفیل سراوان با همین جدیت حفظ شود تا علاوه بر ساماندهی محیطی، زمینه کاهش شیرابه و همچنین تصفیه کامل آن فراهم شود.

عباسی همچنین بر لزوم اتمام هرچه سریعتر دیواره سازی قسمت تحتانی دپوی زباله سراوان تأکید کرد و گفت: اتمام این دیواره سازی، سیمای کلی طرح را در راستای احیای طبیعی فضا تکمیل می‌کند

او افزود: طبق وعده‌ای که به مردم این منطقه داده شد؛ در روز‌های آتی درختکاری در سراوان آغاز می‌شود و این منطقه را به طبیعت برمی گردانیم.

لندفیل سراوان رشت

به گفته استاندار گیلان، مصالح و امکانات در اختیار پیمانکار قرار گرفته و شیرابه‌ها در حال کنترل است، ۲ خط تولید کود آلی نیز به مجموعه اضافه و پردازش شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

عباسی با بیان اینکه در مورد تفکیک زباله از مبدأ هم اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم ۱۰۰ درصد تفکیک زباله از مبدأ را اجرایی کنیم.

لندفیل سراوان رشت

او تأکید کرد: برای تثبیت کار و جلوگیری از اقدامات شتابزده باید چاه‌های خروج گاز و شیرابه تعبیه شود و نباید بعد از اتمام کار، محل به حال خود رها شود.

استاندار همچنین ضمن تشکر از همراهی مردم سراوان رشت گفت: با به کارگیری همه ظرفیت‌ها همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای جلوگیری از ورود زباله، اقدام به حلقه بندی دسته‌ها اعم از تفکیک زباله از مبدأ، کود آلی، بهسازی و ساماندهی شیرابه‌ها کردیم تا بر اساس زمانبندی تعیین شده کار پایان یابد و دیگر زباله‌ای به این محل وارد نشود.

لندفیل سراوان رشت

منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت در جوار جنگل‌های هیرکانی نزدیک به ۴ دهه میزبان دپو و دفن زباله این شهر و چند شهرستان دیگر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.