گودرزوند:

تغییر مکان زباله‌های گیلان هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد

نماینده مردم رودبار در مجلس مدیریت پسماند را از مهمترین مسائل گیلان دانست و گفت: با تغییر مکان زباله‌ها هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) در نطق میان دستور خود گفت: مهمترین مسئله حاکم در استان گیلان مدیریت پسماند و اشتغال است.

او افزود: امیدوارم با تدبیر مدیران ذیربط به مدیریت پسماند صورت مسئله پاک نشود؛ تغییر مکان زباله‌ها هیچ مشکلی را در این راستا حل نخواهد کرد.

به گفته این نماینده مجلس یازدهم، موضوع اشتغال در استان گیلان نیز نیازمند توجه جدی مدیران کشوری و سرمایه گذاری در استان و تسهیلات برای صنایع تعدیل و نیمه تعدیل در چرخش مالی شرکت‌ها است.

چگینی همچنین به مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره و تأکید کرد: در مورد شهرستان محروم و مظلوم رودبار، از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم با توجه به اینکه بخشی از این شهرستان مستعد کشاورزی است، با تخصیص اعتبار لازم جهت ایجاد و بهسازی سد‌ها زمین‌های این بخش زیر کشت برود.

او خطاب به وزیر راه و شهرسازی هم یادآور شد: راه‌های فرعی و روستایی شهرستان رودبار شرایط مناسبی ندارد، از جمله نقاط بارشی که هر لحظه امکان افزایش خسارت مادی و معنوی برای مردم وجود دارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: نقاط بارشی فراوان در روستا‌های بلوکات و رحمت آباد این شهرستان و راه بی ورزه به بخش معدن و بخش انبارلو و همچنین راه‌های فرعی جیرنده به کلیشم، راه‌های روستایی منطقه لاکه، دوگاهه و روستا‌های دیگر نیازمند ایمنی سازی و آسفالت است که توجه ویژه دولت و وزیر راه و شهرسازی را می‌طلبد.

چگینی همچنین خطاب به وزیر فناوری و اطلاعات تصریح کرد: در حدود ۱۵ نقطه از رودبار محروم است، انتظار می‌رود مناطق این شهرستان که در استان گیلان و محل گردشگری کشور قرار دارد، مورد توجه جدی قرار بگیرد.

او افزود: اکثر مناطق شهرستان رودبار به دلیل قطع کابل تلفن ثابت، مردم از استفاده تلفن ثابت محروم هستند، آقای وزیر انتظار داریم به این مسئله توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس خطاب به وزیر نیرو هم گفت: در مورد سد‌ها و شبکه انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ با توجه به تصویب ماده ۲۳ ردیف ملی آن برگزار شود تا در زمان مقرر ۵ شهر و ۲۸ روستا از آب شرب با کیفیت و کمیت استفاده کنند.

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس

چگینی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های شهرستان رودبار هم آب مصرفی ندارند و هم فاضلاب این شهر در وضعیت خطرناکی قرار دارد، از وزیر نیرو خواست دستور ویژه در خصوص آب و فاضلاب این شهرستان صادر کند.

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.