شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز‌های گلوگاهی زنجیره ارزش صنعت را تامین می‌کنند

توافق نامه همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت معدن و تجارت به امضا رسید تا فناوری‌های گلوگاهی صنعت توسط دانش‌بنیان‌ها، با تکمیل زنجیره ارزش تامین شود.

در این مراسم که با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، توافق‌نامه همکاری به ارزش سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال به امضا رسید.

تجاری‌سازی و توسعه فناوری‌های گلوگاهی و راهبردی، با ایجاد کنسرسیوم‌های مشترک دانش‌بنیان، دانشگاهی و صنعتی از محور‌های اصلی این توافق‌نامه همکاری است.

این حمایت ۴۰ هزار میلیاردی در شکل‌ها و قالب‌های گوناگون از جمله اعتبار‌های مالیاتی، ضمانت نامه‌ها و تسهیلات و ... برای تولید محصولات اولویت‌دار و گلوگاهی تخصیص خواهد یافت.

بر اساس این توافق‌نامه همکاری، معاونت علمی متعهد می‌شود با هدف کاهش ریسک توسعه فناوری و بازار، از طریق ارزیابی دقیق شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندترین شرکت‌های دانش‌بنیان را برای حضور در کنسرسیوم‌های صنعتی دانش‌بنیان مشترک شناسایی کند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان عضو کنسرسیوم‌ها را تا مرحله تولید نمونه اولیه یا تولید نیمه صنعتی بر اساس ضوابط موجود حمایت کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موظف می‌شود تا زمینه را برای شکل‌گیری کنسرسیوم‌ها با همکاری صنایع، اختصاص بازار به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از پیوند کنسرسیوم‌های دانش‌بنیان با صنایع فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار