حمایت از اوکراین و مهار چین محور اصلی سفر سوناک به فرانسه

نخست وزیر انگلیس برای دیدار با امانوئل مکرون امروز به فرانسه سفر می‌کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه) به پاریس سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سوناک در سفر به فرانسه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. افزایش همکاری‌های دفاعی – امنیتی، حمایت بیشتر از اوکراین در جنگ با روسیه، و نیز همکاری در منطقه اقیانوس آرام – هند به منظور مهار چین از جمله مهمترین محور‌های گفتگوی دو رهبر اروپایی خواهد بود.

پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، لندن اکنون به فکر توسعه روابط دو جانبه خود با کشور‌های اروپایی است. سوناک قرار است در سفر امروز خود به پاریس که با حضور هیات وزیران این کشور خواهد بود درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی و مهاجرت و نیز گسترش روابط اقتصادی به رایزنی با مکرون بپردازد.

دفتر نخست وزیری انگلیس درباره این سفر اعلام کرد: تهاجم روسیه به اوکراین باعث نزدیک شدن بیشتر مواضع دو کشور به هم شده است و انتظار می‌رود افزایش کمک‌ها به کی یف و آموزش نظامیان این کشور از جمله مهمترین محور‌های گفتگوی رهبران دو کشور باشد.

ظهور چین یکی از خطراتی است که هژمونی آمریکا را در نظام بین الملل تهدید می‌کند. متحدان اروپایی واشنگتن نیز در نظر دارند همگام با ایالات متحده سیاست مهار پکن در شرق آسیا را در پیش گیرند.

قرار است در نشست امروز میان رهبران انگلیس و فرانسه، دو کشور درباره استقرار دائمی نیروی دریایی اروپایی در اقیانوس آرام – هند به رایزنی بپردازند. همچنین این دو کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره توسعه نسل بعدی تسلیحات تهاجمی دقیق برای تقویت قابلیت‌های این نهاد نظامی گفتگو خواهند کرد.

سوناک در بیانیه‌ای اعلام کرد: همزمان با تهدیدات جدید و بی سابقه‌ای که ما اکنون با آن مواجه هستیم، ضروری است ساختار‌های اتحادمان را تقویت کنیم تا آماده مقابله با چالش‌هایی باشیم که در آینده در انتظار ماست. این موضوع دقیقا همان چیزی است که ما در نشست میان رهبران فرانسه و انگلیس به دنبال آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار