رونمایی بایدن از بودجه سال مالی جدید آمریکا

رئیس جمهور آمریکا از بودجه ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلاری دولتش رونمایی کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفری که به ایالت پنسیلوانیا داشت از بودجه سال مالی جدید این کشور رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در سخنرانی خود در تالار فیلادلفیا بار دیگر بر تلاش دولتش برای کاهش بدهی‌ها تاکید کرد و گفت: دولت من در نظر دارد طی یک برنامه ۱۰ ساله بدهی‌های دولت فدرال را ۳ هزار میلیارد دلار کاهش دهد. این امر با افزایش مالیات بر اقشار ثروتمند و کسانی که بیشتر از ۴۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند انجام خواهد شد.

سال مالی در آمریکا از ماه اکتبر آغاز می‌شود و برنامه بودجه دولت بایدن با افزایش ۶۰۰ میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته مالی به ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

بایدن در سخنرانی خود که با اهداف انتخاباتی نیز انجام می‌شد خاطر نشان کرد: سال هاست که کارگران با سختی و مشقت کار می‌کنند، اما اقتصاد کارگرانی مانند شما را پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که کسانی که در بالای هرم اقتصادی نشسته اند در حال فاصله گرفتن با این قشر هستند.

بدهی‌های دولت فدرال به ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است و جمهوریخواهان که اکنون اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند در برابر تصویب برنامه‌های اقتصادی دولت بایدن مقاومت می‌کنند.

جمهوریخواهان طرفدار کاهش مالیات‌ها هستند و تاکید دارند افزایش مالیات‌ها بر اقشار ثروتمند باعث فرار سرمایه از کشور می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اختلافات با جمهوریخواهان درباره برنامه‌های اقتصادی خود افزود: من می‌خواهم این موضوع را شفاف کنم که آماده ملاقات با کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان در هر زمانی هستم. اگر او این برنامه بودجه را بپذیرد همین فردا با او دیدار می‌کنم. شما برنامه خود را بگویید و من برنامه خود را تشریح خواهم کرد و در نهایت می‌توان بر روی موضعی مشخص به توافق رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار