سمنان جوان‌ترین شهرستان استان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد جمعیت جوان استان به شهرستان سمنان اختصاص دارد، گفت: سمنان جوان‌ترین شهرستان استان است.

علوی  در آیین تجلیل از ۱۲ نفر از جوانان برتر استان و ۴۳ جوان برتر دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سالن همایش کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان استان افزود: جمعیت جوان شهرستان سمنان شامل ۸۰ هزار و ۳۱۴ نفر می‌شود.

وی تاکید کرد: جوانان سرمایه‌های جامعه هستند و رفع دغدغه و خواسته‌های جوانان با اهتمام ویژه در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه در جشنواره انتخاب جوان برتر، ۱۲ جوان برتر استان بر اساس شیوه نامه ابلاغی انتخاب شدند، افزود: این جوانان در چهار محور کلی فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی و در ۱۲ رشته شامل قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، کنشگری فعال رسانه و فضای مجازی، هنر تجسمی، خادم اهل بیت، کارآفرینی دانش‌بنیان، ورزش و فعال اجتماعی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه جوانان برتر در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند، یادآور شد: برای انتخاب جوانان برتر مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی با توجه به شاخص‌های اعلام شده، سه جوان برتر را معرفی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ، اهداف برگزاری جشنواره روز جوان را زمینه‌سازی برای بروز ایمان، ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان عنوان و خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی، امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی، از دیگر اهداف این جشنواره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار