جمع‌آوری ۱۷۷ قلاده سگ ولگرد در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۷ قلاده سگ ولگرد جمع‌آوری و به پناهگاه منتقل شد.

حسین کارگر مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت کشور از سال ۱۳۸۷ طرح زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد ابلاغ شده، گفت: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است، از این‌رو شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های ولگرد با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گروه مربوط در اسرع وقت برای جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند.


او افزود: بر اساس قرارداد با پیمانکار و هماهنگی با مرکز حامیان حیوانات، از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۷ قلاده سگ ولگرد جمع‌آوری و طبق دستورالعمل اجرایی کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب به پناهگاه منتقل شد؛ سگ‌ها در این مکان پس از واکسیناسیون و انگل‌زدایی آماده عقیم‌سازی و سپس پلاک‌کوبی می‌شوند.


مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین تجمع سگ‌های ولگرد در سپاهان شهر، کوی سپاهان کوی امام جعفر صادق (ع) و شهدای صفه است، گفت: همکاری نکردن حامیان حیوانات، مهمترین مشکل در جمع‌آوری سگ‌هاست، حتی هنگام زنده‌گیری سگ‌ها با مخالفت این گروه روبه‌رو می‌شویم که با دلسوزی بی‌مورد در کار ما خلل وارد می‌کند.

کارگر یادآور شد: توجه به بهداشت شهری و سلامت شهروندان و محیط زیست امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

منبع: ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
سگ = رعب و وحشت
آخرین اخبار