زنده گیری سگ‌های ولگرد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از زنده گیری دو هزار و ۹۹۳ قلاده سگ ولگرد در شهر اصفهان خبر داد.

حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   گفت:، ۱۵ اکیپ در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به منظور شناسایی حیوانات بی‌سرپرست فعالیت می‌کنند و یک اکیپ مسئولیت جمع آوری حیوانات از کلیه مناطق را به عهده دارد.

او با اشاره به اینکه پارسال دو هزار و ۹۹۳ قلاده سگ زنده گیری شد ادامه داد: سال ۹۷ دو میلیارد و ۱۴۵ میلیون و هفتصد هزار ریال توسط شهرداری و یک میلیارد و پنجاه میلیون و نهصد و شصت و هفت هزار ریال از سوی شهروندان به منظور ساماندهی سگ‌های بی سرپرست هزینه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حیوانات بی‌سرپرست از شناسایی، زنده‌گیری و تشکیل پرونده برای مدتی در قرنطینه نگهداری می‌شوند و سپس به منظور انگل زدایی به آن‌ها آمپول تزریق می‌شود، بعد از شست و شو به محوطه پناهگاه منتقل می‌شوند و عقیم سازی و نشانه‌گذاری آن‌ها صورت می‌گیرد.

امیری افزود: رها سازی در محل زنده گیری شده برای مبارزه طبیعی با چرخه غذایی دیگر حیوانات، اقدامی است که در مرحله آخر انجام می‌شود، البته برخی از حیوانات پس از طی کردن دوره ریکاوری و تزریق دارو به افراد واجد شرایط به صورت رایگان واگذار می‌شوند.

او در ادامه اظهاراتش، تصریح کرد: اقدامات دیگری نیز در راستای ساماندهی حیوانات بی سرپرست، چون تشکیل کارگروه مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و همچنین مقابله با سگ‌های ولگرد و زنده‌گیری آن‌ها در شهر و خارج از شهر انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان در زمینه ساماندهی و زنده گیری سگ‌های بی‌سرپرست بسیار موفق عمل کرده است و به سایر شهر‌ها در این زمینه مشاوره می‌دهد.

امیری در ادامه با اشاره به رایزنی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اداره محیط زیست و بهداشت در راستای ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست تصریح کرد: با اداره محیط زیست اصفهان، جهت زنده‌گیری گونه‌های جانوری و انتقال آن‌ها به خارج از شهر و همچنین اداره بهداشت، به منظور کاهش حیوان گزیدگی و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری تعاملاتی صورت گرفته و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.

او در پایان گفت: ۱۰ هزار متر زمین به منظور احداث مرکز عقیم سازی سگ‌های ولگرد در اطراف اصفهان در نظر گرفته شده است و به زودی این مرکز که دومین مرکز نگهداری از این حیوانات است.

انتهای پیام/ی
 


درنظر گرفتن ۱۰ هزار متر زمین به منظور احداث مرکز عقیم سازی سگ‌های ولگرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار