کاهش ۱۷.۵ درصدی داوطلبان تحصیلات تکمیلی در استان سمنان

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری از کاهش ۱۷.۵ درصدی داوطلبان تحصیلات تکمیلی در استان سمنان نسبت به سال قبل خبر داد.

 پرویز ملک زاده نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان از رقابت سه هزار و ۱۴۳ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: ۵۶ درصد داوطلبان آزمون امسال در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان را داوطلبان خانم و مابقی را داوطلبان آقا تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در ۶ گروه امتحانی و ۱۳۴ رشته در سه نوبت با یکدیگر رقابت کردند افزود: در عصر روز پنجشنبه ۲۸۵ داوطلب در ۶۲ رشته، در صبح روز جمعه یک هزار و ۷۴۲ داوطلب در ۳۵ رشته و در نوبت عصر دیروز جمعه یک هزار و ۱۱۶ داوطلب در ۳۷ رشته با یکدیگر رقابت کردند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری با اشاره به رقابت پنج هزار و ۷۶۱ داوطلب کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در استان سمنان تصریح کرد: تعداد کل داوطلبان در استان سمنان نسبت به سال قبل هفده و نیم درصد کاهش یافته است که بانوان با ۵۵ درصد بیشتر تعداد این رقابت علمی در استان سمنان را از آن خود کردند.

دکتر ملک زاده تصریح کرد: تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در کل کشور ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر بود که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.