برگزاری آزمون سراسری داوری و میانجیگری قوه قضاییه توسط جهاددانشگاهی در سمنان

آزمون های داوری و میانجیگری و جامع کارکنان توسعه حل اختلاف قوه قضائیه توسط مرکز آزمون جهاددانشگاهی در استان سمنان برگزار شد.

علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: صبح روز جمعه، پنجم اسفندماه و به صورت همزمان با سراسر کشور، آزمون های داوری و میانجیگری و جامع کارکنان توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد و 100 نفر در استان سمنان در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: نتایج دو آزمون بزرگ و سراسری شامل آزمون جامع کارکنان شورای حل اختلاف و داوری و میانجیگری قبل از سال ۱۴۰۲ (همین ماه) از طریق سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی https://hrtc.ir اعلام می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه در این آزمون ها دانش آموختگان رشته های حقوق، فقه و اصول و معارف اسلامی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و علوم تربیتی و طلاب دینی در این دو آزمون شرکت کردند خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ هزار نفر در سراسر کشور در این دو آزمون شرکت کردند و نتایج آزمون تا پایان اسفند ماه سال جاری اعلام می شود.

منصفی راد ادامه داد: هدف از آزمون جامع کارکنان شورای حل اختلاف، ارزیابی سطح علمی کارکنان شورای حل اختلاف است که باید حداقل، موفق به اخذ معدل ۱۲ گردند.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی سمنان به آزمون متقاضیان امر داوری و میانجیگری اشاره و یادآور شد: متقاضیان برای اخذ پروانه و مجوز تأسیس موسسات داوری و میانجیگری در این آزمون شرکت کردند، موسسات داوری، در امور حقوقی و موسسات میانجیگری در امور کیفری به حل و فصل دعاوی خواهند پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.