امام جمعه یاسوج:

با نزدیک شدن به ایام نوروز دست نیازمندان را بگیریم

آیت الله حسینی گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، تلاش کنیم تا دست نیازمندان را بگیریم و افرادی که توانایی مالی خوبی ندارند را در این ایام تنها نگذاریم.

 آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمدو امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: همه ما از دنیا خواهیم رفت و کار ما در دنیا تمام می‌شود در آخرت جای عمل نیست بلکه آنجا نتیجه اعمال دنیای انسان‌ها است.
امام‌جمعه شهر یاسوج افزود: آخرت نتیجه اعمال دنیای شماست، خداوند می‌فرماید تا خودتان در دنیا هستید به فکر آخرت خود باشید و برای آخرت خود توشه جمع‌آوری کنید، انسان به دنبال بقا است تا از بین نرود و این تمایل به بقا را خداوند در فطرت انسان قرار داده است.

آیت‌الله نصیر حسینی ادامه داد: وقتی انسان تمایل به بقای ابدی دارد یعنی انسان فناناپذیر است و دنیای پس از مرگ وجود دارد، اما در آخرت بر اساس اعمال دنیوی خود توشه می‌گیرد.

امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: آنچه را که خداوند دستور داده اجرا کنید و آنچه را که نهی کرده است پرهیز کنید تا هم در دنیا و هم در آخرت عاقبت‌به‌خیر بشود.

وی بیان داشت: همه مشکلات ما از این است که کار‌های را بر خلاف نظر پروردگار انجام می‌دهیم.

آیت‌الله نصیر حسینی خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است اگر انسان‌ها اهل تقوا بودند همه نعمت‌ها را به سمت آن‌ها گسیل می‌کردم، اما انسان‌ها طغیان گر هستند.

وی گفت: خداوند لحظه‌به‌لحظه رزق و روزی می‌دهد، همه نعمت‌ها از آن خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، تصریح کرد: جوانان ما با تأسی به حضرت علی‌اکبر (ع)، انتخاب‌های درستی داشته باشند و از توطئه دشمنان و فتنه‌انگیزان در امان باشند.

آیت الله حسینی عنوان کرد: تلاش‌های بسیاری دشمنان می‌کنند تا جوانان ما را در مقابل دین و انقلاب اسلامی قرار دهند، اما جوانان ما انسان‌های باکرامتی هستند.

وی گفت: باید برای رفع مشکلات جوانان تلاش شود تا آن‌ها از راه راست منحرف نشوند.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: درختان باعث شادابی می‌شوند و باید از قطع درختان جلوگیری شود و استان پوشش طبیعی بسیار زیبایی دارد که باید از طبیعت حفاظت شود، گیاهان دارویی زیادی در کوه‌های یاسوج وجود داشت که در چند سال گذشته ریشه‌کن شده است و همه باید همت کنند تا این گیاهان باارزش از بین نروند.

امام‌جمعه یاسوج افزود: نگذاریم این گیاهان باارزش از بین بروند و هرکدام از این پوشش‌های طبیعی که خداوند آفریده است باارزش هستند و باید در مراقبت از این نعمت خدادادی تلاش روزافزون کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.