اولین جایزه «ویل اسمیت» بعد از سیلی اسکار ۲۰۲۲

پس از گذشت یک سال از سیلی «ویل اسمیت» در مراسم اسکار سال گذشته، او توانست اولین جایزه خود را دریافت کند و به سخنرانی بپردازد.

به نقل از ورایتی، عصر روز چهارشنبه، «ویل اسمیت»، پس از یک سال، در جشن‌های فصل جوایز سینمایی حضور پیدا کرد و روی صحنه رفت و به سخنرانی پرداخت و توانست موفق به کسب جایزه «بیکن» (Beacon) از انجمن منتقدان فیلم آفریقایی آمریکایی شود.

گفتنی است که این سخنرانی، نخستین سخنرانی «ویل اسمیت» در مراسم اهدای جوایز از زمان جنجالش در اسکار ۲۰۲۲ بود که در جریان آن، روی صحنه، سیلی محکمی به گوش «کریس راک» زد.

اسمیت، جایزه «بیکن» را به خاطر ایفای نقش در فیلم «رها سازی» یا «رهایی» (Emancipation) دریافت کرد و به همراه «آنتوان فوکوآ»، کارگردان و «چارمین بینگوا» همبازی اش در این فیلم، روی صحنه رفت.

«ویل اسمیت» در فیلم «رهایی» در نقش پیتر ظاهر شده است و داستان آن درمورد برده‌ای است که این بازیگر، نقش آن را بازی می‌کند که درواقع، داستان این فیلم واقعی و برگرفته از قصه یک برده فراری است.

این فیلم برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ در واشنگتن دی. سی. به نمایش درآمد و پس از اکران محدودی که داشت توسط اپل تی وی پلاس به صورت آنلاین منتشر شد و پس از آن، منتقدان به تحسین بازی ویل اسمیت پرداختند.

پس از تشکر «آنتوان فوکوآ»، کارگردان فیلم از برگزارکنندگان این مراسم و اپل تی وی پلاس، «ویل اسمیت» میکروفن را در دست گرفت و به ارائه توضیحاتی درمورد تولید این فیلم پرداخت و از آن به عنوان سخت‌ترین فیلم دوران حرفه‌ای اش یاد کرد و از کارگردان کار و اپل؛ به عنوان سازنده «رهایی» و انجمن منتقدان فیلم آفریقایی آمریکایی (AAFCA) تشکر کرد و گفت: این اولین باری بود که یک استودیوی سازنده می‌گفت که داستان فیلم از هزینه آن مهم‌تر است و اپل می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

گفتنی است «چارمین بینگوا»، یکی دیگر از بازیگران این فیلم به ورایتی گفت که اسمیت، تمام تلاش خود را کرد تا از همه دست اندرکاران این فیلم و به ویژه از بازیگران آن تشکر کند چراکه آن‌ها صحنه‌های بسیار دشواری را جلوی دوربین بردند.

امسال، بیستمین دوره‌ای بود که انجمن منتقدان فیلم آفریقایی آمریکایی (AAFCA) به برگزاری این مراسم پرداخت و از دیگر آثاری مثل «پادشاه زن»، «نانی»، «بازرسی» و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» که محوریت آن‌ها سیاهپوستان بودند، تقدیر به عمل آورد و همچنین، «تیل» هم، جایزه «ایمپکت» را کسب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار