هلاکت و بازداشت ۱۱۴۹ تروریست در پاکستان

نیرو‌های امنیتی پاکستان بیش از ۱۱۴۹ تروریست را بازداشت کردند یا به هلاکت رسانده اند.

در سه ماه گذشته نیرو‌های امنیتی پاکستان از جمله پلیس، ارتش و نهاد‌های اطلاعاتی بیش از ۶۲۹۱ عملیات ضد تروریستی در مناطق مختلف این کشور انجام داده اند.

به گفته منابع خبری در این عملیات‌ها دستکم ۱۴۲ تروریست به هلاکت رسیدند و با بازداشت بیش از ۱۰۰۷ تروریست دیگر، ده‌ها حمله تروریستی در پاکستان خنثی شده است.

در ایالت بلوچستان پاکستان بیش از ۳۴۱۴ عملیات انجام شده و پس از آن ایالت‌های خیبرپختونخوا، سند و پنجاب نیز به ترتیب محل اجرای ۱۹۶۰، ۷۵۲ و ۱۶۵ عملیات ضد تروریستی بوده اند که بیشتر آن‌ها به کمک نهاد‌های اطلاعاتی انجام شده است.

گفتنی است این عملیات‌ها درحالی انجام شده و همچنان ادامه دارد که در چهار ماه گذشته صد‌ها نیروی امنیتی پاکستان به ویژه پلیس در حملات تروریستی که مسئولیت بیشتر آن‌ها توسط گروه تروریستی تحریک طالبان پذیرفته شده، کشته شده اند.

ارتش پاکستان پس از افزایش حملات تروریستی در سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳ عملیات‌های سراسری با عنوان «ضرب عضب» و «رد الفساد» را با هدف پاکسازی مناطق مختلف این کشور بویژه ایالت خیبرپختونخوا و مناطق قبایلی از تروریسم را در دستور کار قرار داد، این رویکرد به تدریج طی سال‌های اخیر به مذاکرات با گرو‌های تروریستی از جمله گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار