کمک به زلزله‌زدگان ترکیه با ماهواره‌های چینی

چین با ارائه فناوری‌های ماهواره‌ای خود به ترکیه، ماموریت امداد و نجات در مناطق مختلف را تسهیل می‌کند.

چین چندین ماهواره را برای تصویربرداری از مناطق زلزله زده ترکیه مستقر کرده که به این کشور کمک می‌کند وضعیت فاجعه بار خود را بهتر تحلیل کند و منابع امدادی را به درستی تخصیص دهد.

محققان با استفاده از تصاویر راداری دیافراگم مصنوعی (SAR) تهیه شده توسط رادار L-SAR ۰۱ چین، میزان خسارات ناشی از زمین لرزه‌ها را به دقت به تصویر کشیدند و اطلاعات مهمی را برای ساماندهی تلاش‌های انجام شده برای نجات زلزله زدگان در ترکیه ارائه کردند.

رادار مذکور بر روی دو ماهواره L-SAR ۰۱A و L-SAR ۰۱B نصب شده است. هر دو ماهواره در سال گذشته به فضا پرتاب شدند و وظیفه ارائه داده‌هایی برای پشتیبانی از مدیریت منابع زمینی، نقشه برداری، جنگلداری، و پیشگیری از بلایا و امداد رسانی را داشتند.

کلمه "SAR" به یک سیستم راداری تصویربرداری مایکروویو اشاره دارد که امواج الکترومغناطیسی را به سمت زمین منتشر می‌کند و پژواک دریافت می‌کند. این سیستم می‌تواند تصاویری با وضوح بالا از سطح زمین تهیه کند.

پس از زمین لرزه‌های عظیم ترکیه، تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده توسط چین در ۸ فوریه نشان داد که آتش سوزی در بندر اسکندرون در جنوب ترکیه رخ داده و برخی از کانتینر‌های بندر فرو ریخته‌اند. تصاویر ماهواره‌ای به مسئولان ترکیه کمک کرد تا وضعیت مناطق زلزله‌زده را تحلیل کنند و کار امداد و نجات را بهتر انجام دهند.

منبع: سی جی تی ان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار