آمریکا: واشنگتن با اقدامات یکجانبه در فلسطین مخالف است

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رئیس تشکیلات خودگردان مدعی تعهد واشنگتن به راه‌حل دو دولتی در فلسطین شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تعهد واشنگتن به راه‌حل دو دولتی را تجدید و سیاست‌هایی را که آن را تضعیف می‌کند رد کرد.

به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود افزود: «بلینکن به محمود عباس اطمینان داد که واشنگتن با اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند مخالف است.»

این در حالی است که پیش از این اما «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا با بیان این‌که «به نفع آمریکاست که از اسرائیل در همه سیاست‌های این رژیم، حمایت کند» درباره مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین گفت: «من از نتیجه‌ای حمایت می‌کنم که امنیت اسرائیل را تضمین کرده و زندگی را برای همه در منطقه بهتر کند.»

گروه‌های فلسطینی جمعه شب از ساکنان قدس اشغالی خواستند که در نافرمانی مدنی که قرار است فردا (یکشنبه) در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیست برگزار شود، مشارکت گسترده داشته باشند. گروه‌های ملی، اسلامی و جوانان در قدس در بیانیه‌ای اعلام کردند: «خواستار اعتصاب عمومی روز یکشنبه و نافرمانی مدنی در مناطق قدس و حومه آن هستیم.»

شورای امنیت نیز دوشنبه آینده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را بررسی خواهد کرد که از رژیم غاصب می‌خواهد هر نوع شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی را فوراً متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
منظور بلینکن همان حرفیست که پمپعو گفته که تحت هر شرایطی باید کفه ترازو فقط به نفع صهیونیسم بچربد و کوچکترین نفعی برای فلسطینیان مظلوم وجود نداشته باشد. این امریکا است.
آخرین اخبار