بیانیه ۴ کشور آمریکای لاتین درباره قانونی شدن ۹ شهرک جدید در کرانه باختری

وزرای امور خارجه ۴ کشور آمریکای لاتین نگرانی شدید خود را از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درخصوص گسترش شهرک سازی‌ها ابراز کردند.

وزرای خارجه کشور‌های برزیل، آرژانتین، شیلی و مکزیک با انتشار بیانیه‌ای مشترک نسبت به اعلام به رسمیت شناختن ۹ شهرک در کرانه باختری اشغالی عمیقا ابراز نگرانی و آن را محکوم کردند.

آن‌ها در این بیانیه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی را نقض پرمخاطره قوانین بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت اعلام کرده و تاکید کردند با هر اقدامی که موجب تضعیف راه حل دو دولت شود مخالف‌اند.

پیشتر نیز، وزرای امور خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردنداقدامات یک جانبه اسرائیل که تنش‌های میان اسرائیل و فلسطین را تشدید می‌کند و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل «دو دولتی» را تضعیف می‌کند، شدیدا مخالفند.

اخیرا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از اعلام قانونی دانستن ۹ شهرک در کرانه باختری گفت که به زودی ساختمان‌سازی‌های جدید در شهرک‌های کرانه باختری آغاز خواهد شد.

«بتسلئیل سموتریچ»، وزیر دارایی کابینه این رژیم نیز اعلام کرد که در این ساخت‌وساز جدید ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته خواهد شد. «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نیز ضمن اعلام خوشحالی از مصوبه کابینه گفت که این تعداد کافی نیست و باید بیشتر شود.

شهرک‌های بی ضابطه مناطقی در کرانه باختری هستند که شهرک‌نشینان بدون اجازه و موافقت صهیونیست‌ها در آن‌ها ساخت‌وساز کرده و ساکن شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در کرانه باختری ۷۷ شهرک بی ضابطه غیر قانونی وجود دارد که کابینه ۹ عدد از آن‌ها را به پیشنهاد بن غفیر قانونی دانسته است. شهرک سازی در قوانین بین‌المللی اقدامی غیر قانونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار