گلخانه هایی که زیر تازیانه سرما جان دادند

سرمای بی سابقه اخیر و قطعی گاز ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به گلخانه‌های شهرستان بشرویه خسارت زد.

اکبری یکی از گلخانه داران بشرویه‌ای گفت: سرمای اخیر جانی برای بوته‌ها و محصولات گلخانه‌ای باقی نگذاشت.

او افزود: حدود ۵ ماه پیش ۷۰۰ میلیون تومان برای گلخانه‌ای با ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ تن محصول در سال هزینه کردم، اما وقتی به فصل برداشت رسید سرما دستمان را خالی گذاشت.

اکبری اظهار کرد: ماه‌های گذشته هفته‌ای یک و نیم تن محصول از گلخانه برداشت می‌کردیم، اما اکنون گلخانه ۱۰۰ درصد خسارت دیده است.

او ادامه داد: ۲۰ نفر هر روز اینجا مشغول به کار بودند، ولی اکنون بیکار شده اند؛ همچون آقای اکبری دیگر گلخانه داران شهر نیز در پی سرمای شدید خسارت دیدند.

اکبری تصریح کرد: مصرف گاز گلخانه زیاد است، اما اگر شرکت گاز به اندازه ۴ خانه روستایی به گلخانه گاز می‌داد، خسارات وارد شده به حداقل می‌رسید.

یکی از گلخانه داران گفت: ۴ ماه پیش محصول کاشتیم و منتظر باردهی بودیم که سرما ضربه‌ای مهلک کننده وارد کرد.

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: به علت سرمای اخیر یک هکتار گلخانه در این شهرستان تخریب و کشت گوجه فرنگی کامل جمع شده و فلفل نیز ریزش گل و سرمازدگی داشته است.

علیزاده فرماندار بشرویه گفت: در این مدت گلخانه داران بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان خسارت متحمل شدند؛ ارزیابی و بازدید‌های اولیه انجام و گزارشات به سطح استان ارسال شده است.

او افزود: بر اساس برآورد کارشناسان، گلخانه‌های این شهر خسارات ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی داشته اند؛ در شهرستان بشرویه ۸ گلخانه فعال وجود دارد که سرمای اخیر به همه خسارت وارد کرده است.

برچسب ها: قطعی گاز ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.