تجهیز بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی پایاب سد عمارت به آبیاری تحت فشار

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد عمارت به سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار تجهیز می‌شود.

صفدر نیازی گفت: با تکمیل پایاب سد عمارت، ۳ هزارو ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت آن به سامانه آبیاری کم فشار و تحت فشار مجهز می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از شبکه اصلی و فرعی سد عمارت شهرستان گرمی افزود: اجرای این پروژه زمینه اشتغالزایی ۹۸۸ نفر را به صورت مستقیم و ۲۷۰۰ نفر را بصورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

نیازی ادامه داد: دو ناحیه بران اصلاندوز با سیستم آییاری تحت فشار و ناحیه گرمی به صورت کم فشار آبیاری خواهد شد.

به گفته او بند انحرافی تولان هم جهت تامین آب شبکه ناحیه بران احداث شده که در حال تکمیل است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: این طرح از سال ۹۸ شروع شده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تابحال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

نیازی هدف از اجرای این طرح را استفاده از روش‌های نوین آبیاری، افزایش راندمان تولید، بهره وری آب، مدیریت منابع آب و خاک، بهبود وضع روستاها، جلوگیری از مهاجرت بی رویه و ایجاد مهاجرت معکوس، رفاه اقتصادی و بهبود وضعیت اجتماعی و معیشتی کشاورزان عنوان کرد.

اراضی پایاب سد عمارت به صورت سنتی آبیاری می‌شود که مشکلات زیادی از جمله عدم تامین آب مورد نیاز برای کشت محصولات، راندمان بسیار پایین آبیاری و بهره وری کم و تناژ پایین محصولات را در پی دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.