افزایش ۲۴۵ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برای تأمین زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی استان، ۲۴۵ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده است.

سید حامد عاملی با اشاره به بخشی از تلاش‌های دولت سیزدهم در استان گفت: برای تأمین زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی استان اردبیل، ۲۴۵ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده و پرداخت تسهیلات نیز در بخش‌های مختلف بیش از ۵۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

استاندار اردبیل افزود: رفع مشکل بیکاری در استان اردبیل و ارتقای درآمد سرانه در گرو افزایش تولید است که در این زمینه افزایش تولید در بخش‌های کشاورزی، تکمیل پایاب خداآفرین، توسعه کشت گلخانه‌ای، اجرای باغات مدرن و اجرای طرح توسعه‌ای واحد‌های صنعتی بزرگ و دارای اشتغال‌زایی بالا، در برنامه است.

عاملی تصریح کرد: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های ارتباطی و بزرگراه‌ها در رونق اقتصادی استان اردبیل، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، پروژه بزرگراه شمال - جنوب استان در حال اجرا است.

او بیان کرد: در راستای تأمین گاز پایدار استان اردبیل و جلوگیری از افت فشار، افزایش ظرفیت گاز و اجرای خط انتقال دوم گاز به استان در دستور کار بوده و اجرای خط انتقال از اردبیل به گرمی نیز اجرا می‌شود.

تأمین آب پایدار ۸ شهر استان اردبیل در دستور کار است

استاندار اردبیل افزود: آبگیری سد گیوی و پیش‌آبگیری سد عمارت پس از سال‌ها انتظار انجام شد و برای تأمین آب پایدار ۸ شهر استان هم اجرا و تکمیل سدها، تصفیه‌خانه‌ها، خطوط انتقال و مجتمع‌های آب‌رسانی، در حال انجام است.

عاملی ادامه داد: در زمینه مسکن، ۵هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در حال حاضر در دست اجرا است که تا پایان سال ۱۸۰ واحد تحویل داده می‌شود.

او گفت: در مرحله اجرا بودن ایجاد طب هسته‌ای، افزایش پیشرفت فیزیکی بیمارستان نجف‌زاده، افزایش مراکز ناباروری، رادیوتراپی، آزمایشگاه جامع سلامت، دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و آنژیو از جمله اقدامات در بخش بهداشت و درمان استان اردبیل در یک‌سال گذشته است.

استاندار اردبیل گفت: با تلاش و همدلی مسؤولان اجرایی و قضایی و نمایندگان استان اردبیل در مجلس و همراهی و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان، اقدامات مهم زیرساختی در حوزه‌های راه، راه‌آهن، بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی، آب و... در یک‌سال گذشته انجام گرفته است.

عاملی بیان کرد: اجرای نقاط مهم و گلوگاهی راه‌آهن اردبیل از سال گذشته با اختصاص اعتبارات مصوب از محل سفر رئیس‌جمهور در حال انجام بوده و برای تکمیل سریع‌تر این پروژه تلاش می‌شود.

او افزود: با اقدامات انجام‌گرفته در فرودگاه اردبیل، در ۹ ماهه سال گذشته ۱۱۰ مورد لغو پرواز داشتیم که این میزان امسال به ۱۲ مورد رسیده است و در حال حاضر ۵۴ پرواز در طول هفته از فرودگاه اردبیل انجام می‌شود و دستگاه یخ‌زدایی نیز برای استفاده در فصل زمستان به‌زودی به تجهیزات فرودگاه اضافه خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.