با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صورت گرفت:

بهره برداری از کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسید.

 

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی شرکت سیوان شیمی اوراسیا با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۲۲ نفر و غیر مستقیم ۳۵۰ نفر با متراژ ۹ هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسید.

 افتتاح مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن سبک و سنگین در خراسان جنوبی

مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن سبک و سنگین نیز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح شد.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۹ آغاز شده و مرحله اول آن با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی، در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان افتتاح شد.

این واحد فرآوری با زیربنای ۷ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع احداث شده است.

فعال شدن این واحد تولیدی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۵۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

تربیت نیروی انسانی شاخص، از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح واحد مینی پالایشگاه (تولید هیدروکربن سبک و سنگین) در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: یکی از استان‌هایی که به نحو احسن در تربیت و بهره‌برداری از منابع انسانی خوش درخشیده، خراسان جنوبی است.

او افزود: دانش‌آموختگان خراسان جنوبی در جای جای ایران اسلامی صاحب کرسی هستند، شما به هر دانشگاهی که داخل ایران یا به مراکز دانشگاهی علوم پزشکی مراجعه کنید می‌بیند از این استان شخصیت‌های حاذق و توانمندی حضور دارند.

مرتضوی بیان کرد: شاخص‌های سطح برخورداری از توسعه و خدمات در کشور شاخص‌های بالایی است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.


بیشتر بخوانید


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خراسان جنوبی نیز از این دایره خدمت برخوردار بوده و در زمینه نرخ بیکاری، اشتغالزایی و در حوزه تحصیل‌کرده‌ها همچنین پایداری اشتغال در رده استان‌های برتر است.

او تصریح کرد: انقلابی که امام راحل و عظیم الشأن ما، بنیانگذارش بود نه تنها در جغرافیای سیاسی و طبیعی ایران اثرگذار بود بلکه این انقلاب توانست طرحی نو در اندیشه سیاسی، زمامداری و کشورداری در جهان ایجاد کند.

مرتضوی با بیان اینکه سفر‌های استانی رئیس جمهور باعث جهش در خراسان جنوبی شده، اظهار کرد: امید است با حضور استاندار انقلابی، کوشا و باتجربه امورات به خوبی پیش برود.

خراسان جنوبی در تمامی شاخص‌ها سرآمد است

مرتضوی در جمع خبرنگاران و در جریان حضور در مراسم افتتاح دو واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: به برکت خدماتی که در استان صورت گرفته، نیروی انسانی خوبی که در این منطقه داریم و با وجود مردم سختکوش، خراسان جنوبی با رتبه دوم یا سوم، در شمار استان‌های برتر در حوزه اشتغال است.

او افزود:  امیدواریم با همت مسئولان و تأمین زیرساخت‌ها در آینده نزدیک، خراسان جنوبی از استان‌های فاقد بیکار معرفی شود.

مرتضوی بیان کرد: براساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کشور در سه ماهه سوم امسال به نسبت فصل گذشته ۷ دهم درصد و به نسبت پارسال ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه حضور خود در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اشاره کرد و گفت: این حضور به جهت همراهی با مراسم افتتاح دو واحد تولیدی پتروپالایش و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بود.

به گفته او این واحدها، مجموعه‌های خوب و اثرگذاری هستند که بارقه‌هایی از امید را در کاهش وابستگی کشور، جلوگیری از خروج ارز و تأمین فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به صادرات محوری و رقابت پذیر بودن این دو واحد تولیدی، ادامه داد: اشتغال غیرمستقیمی که این واحد‌ها ایجاد می‌کنند نیز قابل تأمل و تحسین است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از مدیران این دو واحد تولیدی و مجموعه منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: از استاندار که تمام توان خود را در خدمت به مردم و رفع مشکلات به کار بسته قدردانی می‌شود.

سفر مرتضوی در نهمین روز دهه فجر به خراسان جنوبی با هدف حضور در مراسم افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح صورت گرفت.

اولین برنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به خراسان جنوبی دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان بود.

حضور در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و شورای اداری استان نیز از جمله برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بهره برداری از ۹ واحد گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف و آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز قاین نیز حضور خواهد یافت.

برچسب ها: وزیر تعاون ، سفر وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.