مدیرکل هنر‌های نمایشی:

۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر مهمان جشنواره منطقه‌ای در چهار استان بودند

نظری گفت: ۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر مهمان جشنواره منطقه‌ای در چهار استان بودند و حدود ۸۶ درصد آثار جشنواره فجر از استان‌های کشورمان است.

کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه «پرده آخر» رادیو گفتگو درباره راهبرد‌های جشنواره فجر امسال گفت: اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد متولی برگزاری جشنواره فجر است و معمولاً مدیرکل هنر‌های نمایشی رئیس جشنواره است. ما از فروردین برای جشنواره فجر برنامه‌ریزی کردیم و تلاشمان این بود به استان‌های کشور توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 

نظری ادامه داد: به همین دلیل، در جشنواره استانی بر جوانان علاقه‌مند در این حوزه متمرکز شدیم و کمک کردیم ۳۶ استان کار‌های ارزنده‌ای را برگزار کنند. در سال‌های گذشته به هر دلیلی جشنواره منطقه‌ای که باعث آشنایی هنرمندان استان‌ها می‌شد، منحل شد. بعد از ۷ سال تلاش کردیم که جشنواره منطقه‌ای به جشنواره فجر برگردد و الحمدالله این جشنواره در چهار استان مورد توجه قرار گرفت. 

مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعداد مخاطبین در چهار منطقه ۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر بود، توضیح داد: منطقه یک که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، میزبان ۲۱۹ هنرمند با ۱۷ اثر از استان‌های کردستان، اردبیل، لرستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکزی، زنجان و گیلان بود. 

وی افزود: جشنواره تئاتر منطقه‌ای که به میزبانی بوشهر دومین استان میزبان برگزار شد، حدود ۲۸۲ هنرمند حضور داشتند که ۱۶ اثر از استان‌های فارس، منطقه آزاد اروند، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، منطقه آزاد قشم و هرمزگان حضور داشتند. 

نظری بیان کرد: از ۶۷ اثری از چهار منطقه به نمایش درآمد، ۱۷ اثر انتخاب شد. هنچنین، حدود ۸۶ درصد آثار جشنواره فجر از استان‌های کشورمان هستند. 

پیش از این حسن رونده، مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی درباره جشنواره تئاتر منطقه‌ای که بعد از ۷ سال شروع به کار کرد، گفته بود، بعد از سال ۱۳۹۳ که آخرین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار شد، مسئولان وقت تصمیمشان بر‌این بود که جشنواره را برگزار نکنند. 

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم برگزاری جشنواره منطقه‌ای موضوع مالی بود، افزود: به دلیل اسکان و پذیرایی افراد هزینه‌های زیادی وجود داشت که استان‌ها را در تنگنا قرار داده بود. 

رونده با اشاره به اینکه در استان‌های میزبان استقبال خوبی از جشنواره و گروه‌های نمایشی نمی‌شد، توضیح داد: فقط گروه‌های نمایش کار‌های خودشان را مشاهده می‌کردند. این دلایل باعث شد تا جشنواره تئاتر منطقه‌ای با سکوت ۷ ساله مواجه شود. 

وی با اعلام اینکه بعد از مکاتبات با کل کشور، ۱۲ استان اعلام آمادگی کردند که میزبانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای را به عهده بگیرند، گفت: از ۱۲ استان چهار استان کرمانشاه، بوشهر، مازندران و فارس با پذیرفتن شرایط، میزبان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار