حضور ۸۶ درصدی شهرستان‌ها در رادیو تئاتر

مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: تقریباً ۸۶ درصد آثار رادیو تئاتر از شهرستان‌ها و ۱۴ درصد از تهران هستند.

حجت‌الله ناظری، مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در برنامه «کافه رادیو» رادیو جوان درباره آثار برگزیده این دوره از جشنواره گفت: فراخوان جشنواره فجر از مرداد اعلام شد و ۵۸۴ اثر در مرحله اول به عنوان نمایشنامه‌های درخواستی ارسال شد. از این تعداد آثار ارسالی ۷۳ اثر را هیأت بازخوان باز‌خوانی کردند و آن‌ها را برگزیدند. 

ناظری افزود: از این ۷۳ اثر که در استان‌های مختلف وجود داشت، هیأتی برای بازبینی ارسال شد و در نهایت حدود ۱۰ الی ۱۱ اثر به جشنواره بخش اصلی راه پیدا کردند. 

وی تصریح کرد: برگزیده‌ها در جشنواره شرکت کردند و کل آثار ۳۷ اثر بود که به جشنواره رسید. در بخش بین‌الملل ۲۳ اثر داریم که ۱۳ اثر آن‌ها ایرانی هستند و با بخش بین الملل رقابت می‌کنند. ۱۰ آثار خارجی هم در جشنواره حضور دارند. همچنین، ۲ اثر به صورت ویژه در جشنواره شرکت کردند که در مجموع آثار امسال ۶۲ اثر است. 

مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: بخش رادیو تئاتر از ۲۵دی شروع شد که ۱۳ اثر بود و تا ۳۰ دی ادامه داشت. بخش اصلی بین‌الملل رادیو تئاتر از شنبه یکم بهمن شروع خواهد شد و تا ده بهمن ادامه دارد. امسال همانطور که آقای  زارعی، دبیر جشنواره نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها دارند و بازبینی‌های زیادی که در استان‌ها وشهرستان‌های مختلف انجام شده، تقریباً ۸۶ درصد کار‌ها از شهرستان‌ها هستند و ۱۴ درصد از تهران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار